Espagnolet tweezijdig bedienen?

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
Mijn garage kanteldeur heb ik ruim tien jaar geleden vervangen door twee houten zelf gemaakte deuren. Deur 1 sluit dmv een grendel in de vloer en een in het bovenkozijn, zit echt stevig vast.
Deur 2 wordt gebruikt als loopdeur en heeft een degelijk cilinderslot. Toch denk ik dat een flinke koevoet hier zonder veel moeite ongewenste toegang verleent.
Graag zou ik een opbouw espagnolet sluiting toepassen, maar dan wel van binnen en van buiten te bedienen.
Bestaat zo iets?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er bestaat veel. Ik ben er te lang uit om met zekerheid te kunnen zeggen of het er niet is. Zelf zou ik kiezen voor een deurnaald met driepunt sluiting.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Waarom een espagnolet aan de buitenzijde bedienen als je een loopdeur hebt ?
Snap het wel als je alleen een espagnolet hebt voor beide deuren , dus zonder cilinderslot in de loopdeur .
Alleen een 3puntsslot met haakschoten is niet voldoende , wel in combinatie met een espagnolet .

Groeten Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.