Een vraag naar de bekende weg hopelijk met een ander antwoord

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Goedemorgen Pow, Mooie tafel gemaakt!

Het is inderdaad een bekend probleem dat als je om en om gaat werken met notenhout dat de kans groot is dat je meer Niet bruin als wel bruin op de zichtkant heb. vaak wordt amerikaans noten ook uit niet hele grote diameters gezaagd waardoor je vrij veel lichte kleur in het hout heb.

Heb je ook gekeken naar een mogelijkheid om de strippen te verdiepen? het is uiteraard meer werk maar daardoor is de onderkant wel glad en zie je niet van een afstand de strippen aan de onderkant zitten en uiteraard ook fijner met zitten.

Mvg wilco
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Dank je Wilco.

Hier heb ik zeker naar gekeken maar de hoogte van de strips die ik gekozen heb zijn net iets meer dan 20mm en het blad is 40. Ik heb met opzet de strips eronder gemaakt omdat ik niet wilde dat er op twee punten een lijn van maar 19mm dik blad over zou zijn. Geen idee of dat door gaat hangen, maar om het risico niet te lopen zijn ze er gewoon onder bevestigd. Je moet wel door de knieën om ze te kunnen zien, dus heb ik dat maar voor lief genomen.

Groet
Paul
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Hi Pow, als je het normaal in zou frezen en zo zou laten, wordt het inderdaad een stuk zwakker omdat je weinig dikte meer heb. om dit op te vangen wordt dit gedaan met een ingefreesd profiel ( kan u of t ed zijn) en strippen over de inkeping incl profiel heen in lengte richting zodat het blad niet zwakker.

kan zo niet zo snel een foto vinden maar staan er diverse op onze instagram.

Mvg wilco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.