Nieuwe houtdraaibank, maar welke!?

Hajen77

Nieuw lid
3 apr 2012
18
0
Beste houtdraaiers, houtbewerkers, medeliefhebbers,

Ik ben een beginnend houtdraaier, voor enkele weken nu, en ben in bezit van een scheppach dmt 180 draaibank. Ben wel tevreden over de machine, maar ben toch aan het nadenken over een 'upgrade' zogezegd. Ik vroeg me af of ik op dit forum wat informatie en tips zou kunnen vergaren van mensen met kennis en ervaring. Ik ben nog niet erg bekend met de machines die er tekoop zijn en vraag me af wat bv de top3 beste draaibanken zijn in respectievelijke prijsklasse, bv rond 2000,-

Ik heb op mijn werk vooral duitse machines als Altendorf en Martin staan en die zijn geweldig, maar een kantverlijmer van iitaliaanse makelij, en die is verschrikkelijk..
Onderscheiden Killinger 1450, Harvey t40, Stratos 230, Jet 1640 zich erg in prijs kwaliteit van elkaar of is het hoe dan ook een goede investering?

Heb dezelfde vraag eigelijk ook voor klauwplaten / chucks. Is de axminster evolution 114 echt de beste?

Ben erg benieuw naar jullie ervaringen!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Killinger, harvey erg mooi spul maar duur
Stratos is veel waar voor je geld.... ik zou eens bij ronald kanne gaan kijken

Chucks, die van oneway zijn erg goed...wel wat duurder, dat wel
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dat is net als de top 3 beste auto's rond de X - dat hangt voor de een af van de acceleratie, voor de ander van de duurzaamheid, voor nog een ander van de zuinigheid - niet eenvoudig te duiden. De prijzen van draaibanken in dat segment zijn over het algemeen redelijk waardevast, omdat er een vaste stroom nieuwe houtdraaiers is die er naar kijkt.

Een gebruikte kan voordelen hebben:

https://www.woodworking.nl/showthread.php?23399-Wivamac-DB1000-Vario-met-%93Top-Control-Box

deze heeft 260 mm centerhoogte....
 

Cornelis10

Nieuw lid
30 sep 2017
3
0
Gisteren opnieuw geplaatst met beitels etc. erbij.

Opnieuw aangeboden nu compleet met opspankop en 10 beitels en diverse accessoires.
dé draaibank voor de gevorderde houtdraaier.

Houtdraaibank merk Wivamac, met frequentieregelaar, uiteraard draaiend te bekijken, uitgebreide demonstratie is mogelijk.
Deze bank is door mij nieuw gekocht bij Willy vanHoute in Belgie.
10 beitels waarvan de meeste HSS staal en enkele van het merk Robert Sorby

Lid van Radius, de Nederlandse vereniging van houtdraaiers.
cvermaak@wxs.nl
tel, 010 4224735
06 27400035

 
P

Pel

Guest
Gisteren opnieuw geplaatst met beitels etc. erbij.

Opnieuw aangeboden nu compleet met opspankop en 10 beitels en diverse accessoires.
dé draaibank voor de gevorderde houtdraaier.

Houtdraaibank merk Wivamac, met frequentieregelaar, uiteraard draaiend te bekijken, uitgebreide demonstratie is mogelijk.
Deze bank is door mij nieuw gekocht bij Willy vanHoute in Belgie.
10 beitels waarvan de meeste HSS staal en enkele van het merk Robert Sorby

Lid van Radius, de Nederlandse vereniging van houtdraaiers.
cvermaak@wxs.nl
tel, 010 4224735
06 27400035


@Cornelis, misschien als je een foto van de bank met toebehoren bij doet, dat het wat beter verkoopt?

Groet Pel.
large_13331020474124.jpg
 

Cornelis10

Nieuw lid
30 sep 2017
3
0
P

Pel

Guest
Inderdaad Cornelis het is een foto van Baptist, dit is een foto van jou bank.

Groet Pel.
$_86.jpg
 

Hajen77

Nieuw lid
3 apr 2012
18
0
Hallo Cornelis, mag ik vragen of je een nieuwe draaibank zoekt of al hebt gekocht? En welke dit issue is? Mvg Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.