En soms mislukt er ook wat (maar dat zie je eigenlijk nooit)

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Inmiddels is het de houtkachel in verdwenen. Ik was bezig bloemen uit te zagen en toen ging het stuk hout klapperen en vlogen de stukjes in het rond. Tja. Heb nog stuk plank staan dus kan weer beginnen.

WP_20171215_18_26_43_Pro.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hey Pel, zo is het maar net. Ik had sowieso al een stuk verkeerd gezaagd en ben ook tot de conclusie gekomen dat ik al die figuurzagen beter het archief in kan droppen. Binnenkort maar eens in België die 13 neer 7 omhoog zagen kopen. Zaagt veel fijner en scheelt hoop schuren. Bedoeling met dit werkstukje was ook gelijk de freestafel die ik van Toxiq overgenomen heb te proberen.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Het linker boven stukje was als los ornamentje best aardig geweest, jammer dat het in de kachel beland is.
Ik bewaar mijn mislukkingen meestal je weet nooit of het nog eens te pas komt of dat je een waanzinnig idee krijgt!!
Maar je hebt gelijk ik post of fotografeer mijn foutjes nooit. En misschien moet ik jouw goede voorbeeld hierin maar eens gaan volgen en ook eens mijn misbaksels posten. :) :)


Groetnis, Roeland
 
P

Pel

Guest
Het linker boven stukje was als los ornamentje best aardig geweest, jammer dat het in de kachel beland is.
Ik bewaar mijn mislukkingen meestal je weet nooit of het nog eens te pas komt of dat je een waanzinnig idee krijgt!!
Maar je hebt gelijk ik post of fotografeer mijn foutjes nooit. En misschien moet ik jouw goede voorbeeld hierin maar eens gaan volgen en ook eens mijn misbaksels posten. :) :)
Groetnis, Roeland

Vanmiddag nog een doosje te dun gedraaid, was met de schraper te lang aan de binnenkant blijven schrapen:)

Groet Pel.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Het blundertopic is meer voor echte kemels. Een topic voor "kleinere" fouten met oplossing erbij zou wel een schat aan informatie bevatten. Ik stem alvast voor.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
ik weet in ieder geval wat ik fout deed. Te dun zagen :) dus volgende ligt alweer klaar gaten zijn geboord. Nu alleen nog de zin om weer te zagen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Als je het over mijn figuurzaagmachine hebt, dat is een Hegner SE. (de verkoper meld een MC2 SE maar het is volgens mij gewoon de SE dus toerental instelbaar van 400 tot 1400 slagen p/m).
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Binnenkort maar eens in België die 13 neer 7 omhoog zagen kopen. Zaagt veel fijner en scheelt hoop schuren.

Even op gezocht welke zaagjes dat zouden kunnen zijn. PEGAS REVERSE SKIP #3? Is het hout dat je gebruikt daar niet te dik voor?

Ik gebruik alleen Olson Double Reverse PGT Blades #7 en #9 voor resp 4-7mm en alles daarboven.

Je werkstuk heeft erg dunne stukken. Misschien de volgende keer buitenom de lijntjes zagen ipv erover (als je dat niet al doet). Als het een vector sjabloon is kun je het eenvoudig wat dikker maken in een vectorprogramma.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hoi Jan-Pieter, waar koop je die zagen? Ik ben erg nieuw in figuurzagen en probeer alles uit. Ben er inmiddels achter dat het setje Hegner zagen zonde van het geld was :) en ik beter andere zagen kan aanschaffen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hoi Jan-Pieter, je koopt echt serieus 144 zaagjes in een keer? Krijg je dan ook korting :) Volgens mij krijg ik dat van zijn leven niet op. Ik ga ze eerst wel in België bestellen.

Deze woodworkscraftsupplies.co.uk is opgehouden met bestaan, volgens mij is de eigenaar overleden. Er staan nog een r.i.p. pagina.
 
Laatst bewerkt:

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Haha ja, het probleem was dat ik een paar setjes bij Maene had besteld en na een maand nog niks had en geen reactie kreeg op m'n mailtjes. Uiteindelijk reageerde Maene wel maar had ik ze al besteld bij woodworkscraftsupplies, want er moet gezaagd worden. Ze waren per gros uiteraard goedkoper dan per 6.

Nu 3 jaar later heb ik misschien een kwart verbruikt.

Eventueel is Niqua Fix Reverse van magazijnblijdorp.nl nog een optie. Deze koop je ook per gros, maar ze zijn erg goedkoop voor goede zaagjes met tegentanden zonder verzendkosten. Het verschil met de Olson zaagjes is dat je 3x zo snel van zaagje moet wisselen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.