MDF, Multiplex - Kreg Jig

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Beste Jos, kun je in een lamello Classic X ook de brede frees voor de clamex S plaatsen dat jij weet, ik kan het antwoord niet 100% zeker vinden op internet. Groeten, Walter
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Beste Jos, kun je in een lamello Classic X ook de brede frees voor de clamex S plaatsen dat jij weet, ik kan het antwoord niet 100% zeker vinden op internet. Groeten, Walter

Ja, de brede 8mm frees past zowel in de Classic X als in de Classic C3.
De X is de opvolger van de C3 met iets hoger motorvermogen en wat aanpassingen aan het alu huis.

=> http://www.lamello.com/nl/startpagina/hout-verbinden/lamello-systeem/classic-x.html

Jos

Ter info : het is dus de 100 x 8 x 22 frees => ArtNr 132108
 
Laatst bewerkt:

rafke

Actieve deelnemer
20 dec 2015
34
4
kessel
hallo,
ik weet niet hoe groot uw meubels worden maar ik gebruik meestal gewoon een nageltacker en witte houtlijm.
je moet het maar eens proberen het zal uiteraard niet zo sterk zijn als een lamello maar dit werkt veel beter af. (ik heb een dure makita lamello en gebruik deze weinig)
ik ga als volgt te werk : ik verzaag mijn hoekverbindingen onder 45 graden vervolgens lijm ik beide zijden met witte houtlijm. breng samen en plak af met papiertape en schiet er een nageltje in, achteraf enkel kopjes van de brads plamuren.
op de foto's een klein proefstukje voor een aankomend project.
enige voorwaarde dat je juist kan zagen
P1040159.jpgP1040160.jpgP1040161.jpg
ik heb vorige maand een destructieve test gedaan met een groot verkeerd werkstuk en ik kan u zeggen dat het moeilijker ging dan ik dacht.
 

rafke

Actieve deelnemer
20 dec 2015
34
4
kessel
hallo,
ik weet niet hoe groot uw meubels worden maar ik gebruik meestal gewoon een nageltacker en witte houtlijm.
je moet het maar eens proberen het zal uiteraard niet zo sterk zijn als een lamello maar dit werkt veel beter af. (ik heb een dure makita lamello en gebruik deze weinig)
ik ga als volgt te werk : ik verzaag mijn hoekverbindingen onder 45 graden vervolgens lijm ik beide zijden met witte houtlijm. breng samen en plak af met papiertape en schiet er een nageltje in, achteraf enkel kopjes van de brads plamuren.
op de foto's een klein proefstukje voor een aankomend project.
enige voorwaarde dat je juist kan zagen
Bekijk bijlage 71511Bekijk bijlage 71512Bekijk bijlage 71513
ik heb vorige maand een destructieve test gedaan met een groot verkeerd werkstuk en ik kan u zeggen dat het moeilijker ging dan ik dacht.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
voor ongeveer 35 euro heb je een kreg jig
de duurdere modellen zijn enkel variaties op hetzelfde principe
het boorgat zit wel niet in de kant die bij het in mekaar zetten onzichtbaar wordt, zoals bij lamello's of domino's
kreg verkoopt wel proppen om de boorgaten op te vullen
voor mijn eiken trap heb ik een proppenboor (diameter 9,35 mm) van ongeveer 18 euro gekocht
 

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Ben ooit begonnen met een deuvel set van wolfcraft en er is best een goede verbinding mee te maken. Eventueel nog een paar schroeven erbij. Wel goed voor boren want kops MDF splijt snel. Investeer liever het geld in een aantal grote klemmen zodat je je meubels goed haaks krijgt en de lijm kan drogen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.