lintzaagbladen houtdeler

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Hallo allemaal,

Heeft iemand goede ervaringen met lintzaagbladen hardpoint uddeholm staal van houtdeler uit Leeuwarden? Ik heb een Hammer N3800 met twee Hammer zaagbladen . Van 16mm en 6mm. Geen van beide zaagbladen kan ik echt een mooi strak resultaat mee bereiken. Wellicht is bovengenoemde zaak een betere optie?

Gr.,

Han
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Ik kan je niet helpen aan info over de hardpoint uddeholm linten..
waar ik wel zeer goede ervaring mee heb zijn de carbon flex linten van de houtdeler, deze zijn ietsje dikker, ietsje duurder, maar gaan werkelijk super!!
Ze hebben een mooi zaagbeeld maar het blijft natuurlijk wel een lintzaag.
 

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
ik heb lintzaagbladen van de duitse firma Firma Robert Röntgen-Remscheid, de Bandsägeblätter ,RRR plus Hookzahn voor mijn Hammer 4400. Deze bevallen eerlijk gezegd me véél beter dan die van Tuffsaws, en zijn aanmerkelijk goedkoper, zeker als je een adres in Duitsland weet waarnaar je ze naar op kunt laten sturen. Je moet ze wel per 5 st bestellen en niet vertellen dat je op een lintzaagmachine voor hout gaat gebruiken, aangezien ze bedoeld zijn voor metaal. Bij Robert Röntgen-Remscheid raken ze dan soms op tilt en willen je ze dan niet verkopen, maar op Drechsler-forum.de staan vele lovende berichten over de zaagbladen. Met een nieuw blad kan ik moeiteloos door 30cm dik nat of droog loofhoutzagen, net alsof het boter is, recht, vlak en "fijn bezaagd".

Groet, Chris
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
http://www.tuffsaws.co.uk/

Daar is alles al over gezegd en geschreven, top zaagbladen en vriendelijke geprijst
Voor strak zagen de vari tooth nemen

Er is inderdaad veel over gezegd en geschreven, maar zelf vind ik ze niet speciaal.
Ik gebruik nu veel goedkopere Udemholm linten die met een beetje aandacht uitstekend zagen. Is een lint bot, dan hoeft het niet meteen in de schrootbak. Je kan het lint ettelijke malen vijlen en terug zetten. Een ongelukje is geen dure ramp. Je moet enkel als straf je lint vijlen.
Bovendien vind ik dat ze bij Tuffsaws een zeer vreemde manier van transportkosten hanteren. Hoe hoger je aankoopbedrag, hoe meer transport je betaald. Meestal is dit het omgekeerde, om vanaf een bepaald bedrag gratis verzending te krijgen.
Hier op het forum worden Tuffsaws meestal als de enige goede leverancier van zaaglinten aanzien, maar dit is zeker niet het geval.
(De linten van Hammer zijn inderdaad slecht, maar zetten en vijlen maakt een wereld van verschil).
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik was lange tijd heel tevreden over Tuffsaws. Destijds kreeg ik na veel gedoe (verbeteringen aan de instelling en vooral ervaren wat een lintzaag kan) mijn Flottjet lintzaag weer enigszins werkend. Maar toen ik op advies van dit forum tuffsaw linten ging gebruiken was het pas echt in orde.

Maar ik heb de indruk dat de laatste tijd de zagen van Tuffsaws minder goed zijn. Mogelijk speelt er (ook) iets anders ofschoon ik niet zou weten wat.

Dus ook ik kijk rond naar een andere leverancier. al was het maar om vergelijkingsmateriaal te hebben

mvg
klaas0639
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Han,

Ik bestel mijn zaaglinten ook bij de houtdeler, goedkoop goede service en snelle levering echter heb ik niet de hardpoint want ik slijp en zet mijn linten graag zelf.
Met 1 Udemholm lint kan ik jaren vooruit heb 4 zaagbreedte zo uit m'n hoofd 8mm, 12mm 15mm en 20mm.
Heel af en toe breekt een lint meestal door onachtzaamheid van mijn kant te lui om een smaller lint te wisselen bv.
Met Tuffsaws heb ik geen ervaring maar vind de meerprijs het uit proberen niet waard. Ben dus zeer tevreden met mijn herslijpbare zaaglinten.
De houtdeler heeft voldoende keus maar bovenal kun je op hun site de specifieke eigenschappen van de linten lezen ook zijn ze niet te beroerd om advies te geven. En kunnen elke maat maken en leveren tegen een nette prijs.
Neem contact met ze op en ze helpen je graag verder.

Groetnis, Roeland
 

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Beste Han,

Ik bestel mijn zaaglinten ook bij de houtdeler, goedkoop goede service en snelle levering echter heb ik niet de hardpoint want ik slijp en zet mijn linten graag zelf.
Met 1 Udemholm lint kan ik jaren vooruit heb 4 zaagbreedte zo uit m'n hoofd 8mm, 12mm 15mm en 20mm.
Heel af en toe breekt een lint meestal door onachtzaamheid van mijn kant te lui om een smaller lint te wisselen bv.
Met Tuffsaws heb ik geen ervaring maar vind de meerprijs het uit proberen niet waard. Ben dus zeer tevreden met mijn herslijpbare zaaglinten.
De houtdeler heeft voldoende keus maar bovenal kun je op hun site de specifieke eigenschappen van de linten lezen ook zijn ze niet te beroerd om advies te geven. En kunnen elke maat maken en leveren tegen een nette prijs.
Neem contact met ze op en ze helpen je graag verder.

Groetnis, Roeland

Ik geloof dat ik toch maar eens een bestelling moet plaatsen!
Iedereen dank voor de waardevolle reacties!

Gr.,

Han

- - - Updated - - -

Beste Han,

Ik bestel mijn zaaglinten ook bij de houtdeler, goedkoop goede service en snelle levering echter heb ik niet de hardpoint want ik slijp en zet mijn linten graag zelf.
Met 1 Udemholm lint kan ik jaren vooruit heb 4 zaagbreedte zo uit m'n hoofd 8mm, 12mm 15mm en 20mm.
Heel af en toe breekt een lint meestal door onachtzaamheid van mijn kant te lui om een smaller lint te wisselen bv.
Met Tuffsaws heb ik geen ervaring maar vind de meerprijs het uit proberen niet waard. Ben dus zeer tevreden met mijn herslijpbare zaaglinten.
De houtdeler heeft voldoende keus maar bovenal kun je op hun site de specifieke eigenschappen van de linten lezen ook zijn ze niet te beroerd om advies te geven. En kunnen elke maat maken en leveren tegen een nette prijs.
Neem contact met ze op en ze helpen je graag verder.

Groetnis, Roeland

Ik geloof dat ik toch maar eens een bestelling moet plaatsen!
Iedereen dank voor de waardevolle reacties!

Gr.,

Han
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Daar ik, als het even kan liefst in Nederland besteld, heb ik vandaag bij de houtdeler 2 zaaglinten besteld.
Ik werd aan de telefoon keurig en met verstand van zaken geholpen.
Tufsaws is via mijn dochter in Engeland ook wel te doen, maar een Nederlands bedrijf heeft mijn voorkeur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.