Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

record power 300 lintzaag

Al jaren verlang ik naar een tweede kleine lintzaag, want de grote is altijd opgesteld met een breed lint voor recht te verzagen. Als ik dan een paar krommingen moet doen dan zie ik er op tegen om het lint ter vervangen en de instellingen weer te regelen.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en deze Record Power 300 gekocht bij Baptist, gisteren betaald, vandaag binnen.

P1030796.jpg

Ik heb er dan meteen een simpele tafel voor gemaakt, die ganse hoek van mijn werkplaats ga ik binnenkort volledig verbouwen want het zijn nog kasten van hier en daar die ik gewoon daar had gezet, maar ik heb al lang andere plannen.

P1030797.jpg

Er kwam een stand bij maar die wilde ik niet gebruiken, op deze manier raakt ze de grond niet en heb ik ze op de ideale hoogte kunnen zetten om comfortabel te werken. 115cm ipv de 90cm van de Hammer, dat was te laag voor precisie werk.

P1030798.jpg

Eronder een plank en lade gemaakt, de plank is om het materiaal op te zetten.
    Ik kan nog niet echt zeggen hoe ze werkt, het lint dat erbij komt is afschuwelijk, afwachten dus op die van Tuffsaws. De groene deuren ga ik ook nog spuiten in Felder donkergrijs, dat groen vloekt in mijn werkplaats!

Een video van de bouw en installatie volgt nog zodra ik tijd heb.

Hey hallo
    Netjes gemaakt
    Ik dat je er veel plezier van zal hebben
    Gr Leroy

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    dat groen vloekt in mijn werkplaats!
    Nooit gedacht dat jij dat ooit nog eens zou zeggen

Ziet er allemaal keurig uit #tikkeltjejaloers
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Hoi, kan je aangeven waarom je voor het merk Record gekozen hebt? Ben zelf op zoek maar een lintzaag als hobbyist en heb de record 350 in vizier maar twijfel of ik niet beter door kan sparen voor bv een Hammer. Ga geen boomstammen zagen in ieder geval. Vindt wel belangrijk dat de zaag snedes mooi zuiver zijn (voorzover mogelijk).

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Ik ben afgegaan op reputatie na lang wikken en wegen, op dit moment kan ik mij nog niet uitspreken. Het lint dat erop kwam is niet goed, en intussen zijn linten van De Houtdeler aangekomen maar die werken helemaal niet en buigen sterk naar links zodra je zaagt. Hopelijk een kwestie van afstelling.

Op de hammer heb ik dat soort problemen nooit gehad, het blijft Chinese bouw en dat verschil voel je toch wel.

Vermoedelijk geen afstelling nodig aan de machine, als een nieuw lint wegloopt is bijna altijd een (slechte) tandzetting de oorzaak. Naar links weglopen duid op een probleem met de rechts getrokken tanden (als je voor de machine staat)

Veel leveranciers van zaaglinten slagen er blijkbaar tegenwoordig niet meer in om een fatsoenlijk lopend zaaglint te leveren, voor mij een raadsel in deze "cnc" tijden.
    Gelijk welke HM bestuckte cirkelzaag kunnen ze perfect volautomatisch slijpen, daar komt geen man meer aan te pas, maar simpel een gelijke zetting aanbrengen op een zaaglint is teveel gevraagd?
    Je hoort het regelmatig dat er geklaagd word over de zetting bij zaaglinten, vooral bij de kleine maten. Daar zal de druk op de kostprijs ook wel voor iets tussen zitten.

Wauw, heb de website van dehoutdeler bekeken en dat lijkt me niet de eerste de beste en flinke prijzen. Dus zou je ook kwaliteit verwachten. Gezien wat Tuoh zei kan de record dus nog steeds een goede koop zijn. Zaaglinten wellicht van tuffsaws? Of loop je daar dezelfde kans of had je gewoon pech? Blijkbaar heb je dit nog nooit bij Hammer meegemaakt, dat zegt wellicht al genoeg.

Marc.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Tot nu toe kwamen al mijn linten van Tuffsaws, nooit problemen mee gehad altijd kaarsrecht "out of the box" en lang meegaan, omdat hier op het forum recent loof was over de houtdeler wilde ik wel proberen (6 en 8mm linten)

Ik kan dus niet vergelijken want ik heb geen linten voor de Hammer besteld maar wel voor de Felder die hem de komende dagen gaat vervangen. Hopelijk trekken die niet links.
    Morgen zal ik een 8mm lint proberen op de RP om te zien.

Problemen heb ik ook gehad met de Uddeholm linten, het maakt niet uit van welke leverancier ze komen, deze knippen enkel op lengte en lassen de uiteinde aan mekaar.
    en hoppa klaar.
    Zetting van de tanden wordt zeker niet gecontroleerd (=duur)

Met de carbon-flex linten van de Houtdeler tot nu toe geen enkel probleem gehad.

Het lijkt er op dat de fa.Uddeholm eens naar de afstelling van de machines mag gaan kijken.
    Nogmaals, het lijkt er op hé..

Ik heb zelf nu de record power 400BS.
    Deze zaagt perfect met de zagen van Tuff.
    Moet wel zeggen dat het blad dat er origineel bij wordt geleverd geschikt is voor de container.
    Heb nu zaaglinten van Röntgen besteld RRR plus hookzahn.
    Deze schijnen erg goed te zijn en niet duur.
    Enigste nadeel is dat je er 5 dezelfde tegelijk moet bestellen.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Forum Rechten