Vergrijsde padoek

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
294
114
Goeiemiddag, heb de vraag gekregen om een tuinhuis te bouwen in padoek. Tuinhuis is 10x4 met een open luifel van 4x4. (Volledig opp is dus 14x4) Probleem is dat de tuinhuismuur onder de luifel nooit zon gaat zien en dus nauwelijks gaat vergrijzen. Kan je vergrijsde padoek kopen? (Liefst leverancier in België)

Zijn er alternatieven?
Product om de planken kunstmatig te doen vergrijzen?
Evt de muur op te bouwen en die x aantal weken in de zon te plaatsen alvorens te installeren onder de luifel. Iemand een idee hoe lang dit zou duren?
Nog alternatieven?

Thnx
Wim
 

tuoh

Oud hout
Bij de betere houtshops is wel vergrijst Red Cedar te koop, perfect geschikt voor buitentoepassingen. Hoeft nadien niks meer aan te gebeuren.
Oppervlak geschaafd en geborsteld, 130mm zichtbreedte en 15mm dik, voorzien van T&G.
 

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Padoek verkleurt zeer snel van rood naar bruin in enkele dagen bij zonnig weer. Het echte 'vergrijzen' duurt veel langer. Ik merk ook dat verticaal geplaatste planken (tuinhuis) trager vergrijzen dan horizontale (terras).
Er bestaan wel producten voor, maar ik betwijfel of die de echte vergrijsde look van hout overtreffen , zie b.v. Rubio Wood Cream.
Bleekwater of javel helpt allesinds niet, dat heb ik geprobeerd. Anders nu reeds kopen en enkele maanden buiten laten liggen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.