voedselveilige tungolie verdunner

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.177
352
Etten-Leur
Ik haal dit maar weer eens van stal.. The Food-safe myth (auteur Bob Flexner in Understanding Woodfinishing) uit USA waar voedselveiligheid streng gereguleerd is door de FDA.
 

Bijlagen

  • 201202 The Food-Safe Myth.pdf
    937,7 KB · Weergaven: 6

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
Ik haal dit maar weer eens van stal.. The Food-safe myth (auteur Bob Flexner in Understanding Woodfinishing) uit USA waar voedselveiligheid streng gereguleerd is door de FDA.
beetje kort door de bocht dit artikel en verwijzing naar FDA. In US is ook het zwaar betwiste genetisch gemodificieerd voedsel toegelaten, een van de vele controversiele …
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.177
352
Etten-Leur
beetje kort door de bocht dit artikel en verwijzing naar FDA. In US is ook het zwaar betwiste genetisch gemodificieerd voedsel toegelaten, een van de vele controversiele …
daarom vond ik het ook verwonderlijk stellig.. maar lees je bijvoorbeeld Henk Verhaar 'oplosmiddel verdampt dus waar maak je je druk over' komt aardig overeen met de optiek van Bob Flexner. Overigens regulering ging over de stevige juridische aansprakelijkheidspraktijk . Mijn American dream is allang vervlogen.
 

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
360
122
The Food-safe myth (auteur Bob Flexner in Understanding Woodfinishing) uit USA waar voedselveiligheid streng gereguleerd is door de FDA.
In de basis is alles voedselveilig. Dosis sola facit venenum.
In de regel zijn de Europese normen strenger dan de FDA normen.

Het grootste verschil tussen twee gelijke producten waarvan één het label voedselveilig draagt, en de andere niet, is dat het eerste bedrijf heeft geïnvesteerd om dat volgens de regels aan te tonen en te waarborgen. Dat proces is duur.

Een mooi voorbeeld daarvan is Titebond, wat het label voedselveilig draagt (volgens FDA, niet volgens Europese regels). Het gros van de mensen kiest dus uit zekerheid voor de duurdere Titebond bij voedselcontact. Die vraag komt hier ook regelmatig terug. @henkverhaar heeft al vaak uitgelegd dat simpele witte PVA houtlijm in principe net zo veilig is, alleen die draagt het keurmerk niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.