Multiplex

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
297
9
Heist o/d Berg
Aan allen,
Is dit de normale kwaliteit multiplex tegenwoordig ?
Een paar weken geleden deze platen ( okoume) gekocht om deurkassementen te maken. Ik vroeg standaard multiplex, maar bij het zagen zie je pas hoe rommelachtig ze geperst zijn. Producent nr. staat er bij. Als je deze nummer op een plaat zie staan maak je dan zo snel mogelijk uit de voeten.
Buitenkant is een fineer - dikte sigarettenblaadje. Binnenkant zoals op de foto's.
Bekijk bijlage 71273[/ATTACHmultiplex.jpg

Is dit normaal of is de handelaar graag rap rijk? Prijs per m² was 11,81 + BTW.
Groeten,
Danny
 

Bijlagen

  • multiplex.jpg 3.jpg
    multiplex.jpg 3.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 358
Laatst bewerkt:

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
De B/BB aanduiding gaat volgens mij vooral over de kwaliteit van het dekfineer, en dan vooral om het uiterlijk. Geen knoest en bij B volgens mij geen vulstukken.Het zegt weinig over de rest van de plaat dacht ik.

Als ik kijk naar de prijzen van (frans) okoume die ik betaal bij de grotere houthandel ligt de prijs nog wel iets hoger dan 11,81 ex per vierkante meter. Dat zijn dan wel platen waarbij de tussenlagen gewoon recht op elkaar zitten;-)

Groet,
CC
 
Laatst bewerkt:

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Wanneer ik multiplex gebruik waarbij de zijkant zichtbaar is dan gebruik ik garantie multiplex.
is wel een stuk duurder maar er zijn bijna geen lege ruimtes binnenin.
bij de standaard multiplex is wat je hierboven toont jammergenoeg normaal.

groets
vincent
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Als ik kijk naar de prijzen van (frans) okoume die ik betaal bij de grotere houthandel ligt de prijs nog wel iets hoger dan 11,81 ex per vierkante meter. Dat zijn dan wel platen waarbij de tussenlagen gewoon recht op elkaar zitten;-)

Dat is dus het punt: je moet gaan voor de FRANSE okoumé multiplex, die is het best.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.