Aanschaf nieuwe combinatiemachines: Felder of toch SCM / Casadeï / Robland

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik denk dat de 500 serie grotendeels dezelfde hoofdcomponenten gebruikt als de 700, maar dan in een lichter pak en zonder de mogelijkheid voor elektronische afstelling.
Hammer heeft -denk ik- zijn eigen iets lichter gebouwde aggregaten.
Volgens mijn vorige verkoper had het geen zin om de 500 of zelfs 700 serie te nemen (indien je niet voor alles elektronisch ging) want de hoogste Hammer modellen waren mechanisch evenwaardig en goedkoper.
De 700 is wel degelijk zwaarder gebouwd dan de 500 op vlak van oplegtafels ed dus ik zie daarin toch wel een noemenswaardige meerwaarde.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
722
30
BE / Tienen
De 500 is een beetje een mengeling van de 700 en de hammer reeks. De rolwagen komt uit de Felder reeks. De aggregaten die erin zitten zijn die van Hammer. Aanslagen weet ik niet onmiddellijk. Beperking is b.v. dat je op de frees van de 500 geen hogesnelheidsas kan draaien, waar dit bij de 700 reeks wel kan. Machinegamma is ook wat beperkter, zo kan je b.v. op de 500 reeks geen rolwagen van 2500mm hebben.

De website was vroeger handiger: toen kon je alle machines volledig zelf configureren, van iedere machine opties zien etc. ...
 

vdabees

Nieuw lid
24 okt 2013
20
18
Dank u voor de tips en opmerkingen.
Ik ga inderdaad de mensen van Hammer / Felder eens aan het werk moeten zetten om de verschillende opties te duiden en misschien ga ik wel eens naar Duitsland.
(hoewel ik daar wegens geen ervaring niet zo voor sta te springen. ):(
Ik vermoed dat ik op deze website hier en daar wel een tip vind hoe dat Duitse avontuur aan te pakken.

S
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.