Salontafel 1:12

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
361
278
's-Hertogenbosch
Een tijd geleden heb ik een eenvoudige salontafel nagemaakt, maar dan in 1 op 12.
Mijn moeder (90 jaar)is verhuisd van een woning naar een serviceflat en daar paste een ronde salontafel beter dan de rechthoekige die ze zo lang ik me kan herinneren in huis heeft gehad.
Niemand wilde de oude tafel, dus ik heb hem meegenomen en kort gezaagd op de formaatzaag.
Het was een massief eiken salontafel gemaakt van gelijmde delen.
Nu leek het me leuk om haar tafel in het klein na te maken met het hout uit haar eigen tafel :)
Dat heb ik dus gedaan en hieronder zie je in foto's hoe dat zo'n beetje gegaan is.

Er stond (staat) altijd een houten schaal op tafel met daarin onderzetters, die heb ik ook maar een gedraaid op de minidraaibank :)
De onderzetters moet ik nog maken (Ø 7mm).

salontafel 1op12-01.jpg

salontafel 1op12-02.jpg

salontafel 1op12-03.jpg

salontafel 1op12-04.jpg

salontafel 1op12-05.jpg

salontafel 1op12-06.jpg

salontafel 1op12-07.jpg

salontafel 1op12-08.jpg

salontafel 1op12-09.jpg

salontafel 1op12-10.jpg

salontafel 1op12-11.jpg
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Is voor een poppenhuis neem ik aan? Een discipline die ik hier op het forum nog niet gezien heb.

Past bijna bij mijn vrachtwagen, die schaal 1:14,5 is. Heb menig foto langs de modelbaan gemaakt van de gebouwen en aankleding. Een leuk stukje modelbouw, want dat zijn poppenhuizen ook.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Ik had een tijd geleden ook het idee om een klein tafeltje te maken voor iemand die jarig was
De juiste maten of schaal weet ik niet (meer)
Als hout heb ik taxus gebruikt (als ik het me goed herinner:eek:)
De twee ijzer draadjes dienen ervoor om er een opgevouwen biljet onder te duwen.

Aan het tafeltje van Henk vind ik het 'tafellaken' echt een goede vondst, super
Mooi gemaakt!

P1020680.jpg

DSC00692.jpg
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Nou Henk, dat ziet er mooi uit. Vast een stukje herkenbare huiselijkheid voor je moeder. Ik zou het niet erg vinden om meer van je mini-werk te zien.
 
Laatst bewerkt:

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
361
278
's-Hertogenbosch
Ik had een tijd geleden ook het idee om een klein tafeltje te maken voor iemand die jarig was
De juiste maten of schaal weet ik niet (meer)
Als hout heb ik taxus gebruikt (als ik het me goed herinner:eek:)
De twee ijzer draadjes dienen ervoor om er een opgevouwen biljet onder te duwen.
Dat is wel n héél erg mooie tafel zeg!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.