waar deze tafelpoot kopen

bsc

Nieuw lid
22 nov 2017
20
0
Ik ben op zoek naar een betrouwbaar adres die deze eiken eettafel poten verkoopt. Wat is een normale dikte die gebruikt wordt voor een tafelblad van 200x100 cm is dit 12x12cm of 15x15cm?
apoot.jpg
Alle tips zijn welkom
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Waarom niet zelf maken?

Hoe dik is het tafelblad? Bij een blad van 10 cm passen de poten van 15x15 beter dan bij een blad van 4 cm. 12x12 cm past bij beide diktes blad wel goed vind ik.
 

bsc

Nieuw lid
22 nov 2017
20
0
Waarom niet zelf maken?

Hoe dik is het tafelblad? Bij een blad van 10 cm passen de poten van 15x15 beter dan bij een blad van 4 cm. 12x12 cm past bij beide diktes blad wel goed vind ik.

Het blad wordt ongeveer 4 cm dik. Ik zou hem graag zelf maken maar daarvoor heb ik denk ik te weinig ervaring. En heb geen schaaf of vandiktebank.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Het blad wordt ongeveer 4 cm dik. Ik zou hem graag zelf maken maar daarvoor heb ik denk ik te weinig ervaring. En heb geen schaaf of vandiktebank.

Je hoeft ook helemaal geen machinepark met zaagtafel, vlak- en vandiktebank, kolomboor, freestafel, schuurmachine enz. te hebben. Het kan ook allemaal perfect met handgereedschap als het niet voor productie is. Kijk eens hoe Paul Sellers dat allemaal doet:
https://www.youtube.com/user/PaulSellersWoodwork
Ik geef het gewoon even mee, dat het ook anders kan. Met onderstel kopen is er uiteraard ook niks mis. Vaak is het zelfs niet veel duurder dan het hout.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Tsja en dan heb je ook nog lokale ondernemers, of stadswerkplaatsen.
Hier in Twello zit een Multimate en die schaaft tegen een vergoeding. Als je de messen vernielt moet je dokken maar dat is mijns inziens logisch. De constructie die je afgebeeld hebt is alleen een heel klein beetje lastig met het recht afzagen van de stukken maar dat moet met een beetje handzaag ook wel lukken. De rest van de constructie is voorboren en schroefwerk.
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Eikenhouten ribben kopen, vaak 1m en 10x10cm of 15x15cm leuk pruts klusje om mee te starten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.