Snijplankjes voor kerst

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Kerst is op komst en ik had mijn schoonzus al 2 maanden geleden belooft een mooie snijplank te maken voor haar nieuwe keuken. Ik heb voor mijnzelf een end-grain snijplank gemaakt maar dat door de vandiktebank halen is niet positief voor het apparaat. Dus in dit geval besloten gewoon rechte planken te gebruiken.

Heel speciaal is het niet, uiteindelijk maar 3 plankjes, maar ik ben toch erg blij hoe het noten "popt" zodra er wat olie op komt.
Materiaal: Noten, Esdoorn en restjes mahonie.

IMG_20171207_140605.jpgIMG_20171207_141511.jpg
IMG_20171208_115820.jpgIMG_20171208_140023.jpg

IMG_20171208_151459.jpg
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Mooi zeg!
Toevallig ben ik ook met een noten/es combi bezig. Wat voor olie heb je gebruikt?

groet,
Arjaan
 

trekker25

Actieve deelnemer
4 apr 2016
102
2
waar halen jullie eigenlijk zo'n divers hout vandaan? Kopen in het groot? Tweedehands marktplaats? (ik vind daar vaak alleen 2e hands eiken meubels)
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Trekker,
Ik koop tegenwoordig mijn hout bij de Plankencentrale in Alblasserdam. Zelf uitzoeken en per stuk geprijsd. Ze hebben meerdere vestigingen. Ook heb je bijvoorbeeld de Arhemse Fijnhouthandel, Massave en nog een aantal. Daar kan je ook allemaal als particulier terecht.

Groet,
Arjaan
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
@ Atmoz:Je hoort het snijden simpelweg anders gaan, je hebt ook VEEULL meer stof ipv snippers. Daarnaast SCHIETEN de eindes er letterljik van af, dus je zult altijd wat resthout moeten bijlijmen. De messen worden er enorm snel bot van.
--
Ik heb Danish Oil gebruikt voor de eerste laag, daarna ikea olie ;)

Het houd haal ik gewoon in kleine stukjes bij de amsterdamse houthandel, dat is voor mij 5 minutjes rijden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.