Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

vandiktebank, goeie koop of duurkoop

Ik zoek een vandiktebank/vlakbank maar heb maar een paar honderd euro te besteden.
    Tot nu ga ik telkens met een paar plankjes naar een werkplaats waar ik terecht kan, maar dat kost zoveel tijd.
    Op internet zijn wel een paar supergoedkope dingen te vinden en ik vraag me af of dat weg gegooid geld is of toch de moeite waard.
    Ik snap ook wel dat ik niet teveel mag verwachten en ik het lijkt me slim ze niet te zwaar te belasten, maar als het maar een beetje duurzaam en nauwkeurig is doe ik het er voor.
    Heeft iemand hier ervaring met onderstaande apparaten? Of andere tips?

Stahlmann - 1250 watt - 204 mm Prijs 272,--
    Powerplus POWX 204 - 1500 watt - 204mm. Prijs 278,95
    Gude GADH 254 P - 1500 watt - 254 mm Prijs 299,--
    Scheppach HMS850 - 1250 watt - 204 mm Prijs 311,77

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Ik zou op zoek gaan naar een mooie Inca. Ik zie er momenteel helaas alleen vlakbankjes op staan, maar kwestie van geduld...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Deze bedoeld rmenkveld, jammer voor je dat hij al gereserveerd is.
    https://link.marktplaats.nl/m1194831717

Beste Jan Derk,
    Ik heb een HBM nieuw gekocht en heb heel veel spijt om het verloren geld,kostte ongeveer 500euro... Ik zou nu voor een duurdere en degelijkere machine gaan... Alle merken die je opnoemt zijn, voor mij, hun geld niet waard. Persoonlijk zou ik nu gaan voor een tweedehandscombine van een 1500 à 2000 Euro.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Ik zou op zoek gaan naar een mooie Inca. Ik zie er momenteel helaas alleen vlakbankjes op staan, maar kwestie van geduld...
    Schitterend mooi, zo'n oude machine, daar kan weinig aan kapot gaan (behalve de messen natuurlijk) en het verrast me dat het hoogste bod op marktplaats 155 was. Dus wellicht een heel goed idee. Ik hou het in de gaten!
    Hartelijk dank voor de tip. En ook voor de link!

Als ik de foto's wat bestudeer komen er wel vragen bij me boven. Iemand moet daar kennelijk steeds iets vasthouden, de geleide van de vlakbank kan er op maar er is ook die malle houten geleide...
    Is Inca een speciaal merk of gewoon een goeie machine uit degelijke tijden?
    Laatst gewijzigd door Jan Derk; 07-12-17 om 16:50.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luk knops Bekijk Berichten
    Beste Jan Derk,
    Ik heb een HBM nieuw gekocht en heb heel veel spijt om het verloren geld,kostte ongeveer 500euro... Ik zou nu voor een duurdere en degelijkere machine gaan... Alle merken die je opnoemt zijn, voor mij, hun geld niet waard. Persoonlijk zou ik nu gaan voor een tweedehandscombine van een 1500 à 2000 Euro.
    Ja Luk, als ik het geld had liggen zou ik iets heel moois uitzoeken maar voor nu zoek ik even een andere oplossing. Ik realiseer me best de spoeling dun wordt voor dit geld. Misschien komt er een juweeltje langs op marktplaats/speurders enz. Dank voor je reactie!

Ik heb een Scheppach HMS260 waar ik erg blij mee ben
    Staan er meerdere op MP (ook oudere modellen, daar weet ik niks van)

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het...reviousPage=lr
    Met een hamer past alles...

Ik heb een oud model HBM vlak/vandiktebankje en een tijdje terug een Kity gekocht en dat is echt een groot verschil.
    HBM dun plaat materiaal wat bij de Kity niet te vinden is, het dunste bij de Kity is al dikker dan bij HBM.

Heb je niet veel geld te besteden kies dan voor een oude machine i.p.v. een nieuwe goedkope machine dat is echt zonde van het geld.

Geheel eens met de laatste bijdrage. Een oude kity heb ik met veel plezier gebruikt en kan voor 250 350 wel op de kop tikken met wat geduld

Der staat momenteel wel een kity 635 op MP maar die vraagt echt veel teveel geld ervoor. Ik heb zelf een kity 635 gekocht voor 75 inc motor (die ik dan weer in no time opgeblazen had ) messen slijpen en nieuwe motor erop , 4 rolwielen (2 met rem) en totaal was ik rond de 120 euro kwijt. Je kan ze goedkoop te pakken krijgen kity of inca je moet gewoon geduld hebben. Dan heb je meer waarde voor je geld en genoeg op het forum hier te vinden en restauratie foto's etc.
    Laatst gewijzigd door hstraat; 07-12-17 om 19:10.

Forum Rechten