Workshop houtbuigen

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Dag iedereen,

ik zag vandaag op Facebook een advertentie voorbijkomen over een tweedaagse workshop rond het buigen van hout. Dit bracht mij, de fantastische workshops schaven bij Caspar en slijpen bij Mathieu en Kodama indachtig, op de volgende vraag:

Is er op die geweldige forum niemand die dit eens kan/wil organiseren? Voor mij uiteraard liefst ergens rond het Antwerpse ;) Idealiter iemand zoals bvb.....Tuoh....? ;) Maar ik wil er uiteraard ook gerust wat verder voor gaan!

Wie o wie? En waar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Afhankelijk van de locatie (ik zie voornamelijk onze zuiderburen reageren...) heb ook ik zeker interesse!
Onze Baas zelf is dan wel weer in het hoge Noorden :)
 

tuoh

Oud hout
Wel, omdat er blijkbaar wel wat vragen zijn rond het (stoom)buigen van hout kan ik wel eens een tipje van de sluier oplichten hierover.
Ergens in het voorjaar als de temperaturen terug wat prettiger worden of zo? Locatie, de CNR loods in Rupelmonde? Op deze locatie kan ik zowel het branden als stomen van hout laten zien, beide methodes zijn dienstig om hout te plooien.
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Hout stomerij.jpg
Ik had deze afbeelding geplaatst van hout stomen op de open dag hout in 2015 (zie archief)
Misschien komt deze demonstrateur uit het noorden?
Mvg, :).
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Ergens in het voorjaar als de temperaturen terug wat prettiger worden of zo? Locatie, de CNR loods in Rupelmonde? Op deze locatie kan ik zowel het branden als stomen van hout laten zien, beide methodes zijn dienstig om hout te plooien.
bij deze heb ik me ingeschreven :)
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Maar och een stukje rijden boeit ook niet, vanuit flevoland richting breda kom ik langs utrecht, kan Rmenkveld meeliften....we vermaken ons wel
Zó groot is nederland niet

Ah! Alvast bedankt voor het aanbod Jeroen! Bij deze alvast gegarandeerd een bakkie pleur met koek voor onderweg!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.