Workshop houtbuigen

tuoh

Oud hout
Sam, bedankt voor het aanbod. Maar we zijn al duchtig aan het opruimen voor komend weekend, boten verplaatsen en nieuwe aanwinsten binnenzetten.
Er zijn twee platbodems van het MAS gearriveerd, daar gaat de vereniging zich van nu af aan over ontfermen (restaureren en exploiteren)

Op 7 oktober moet ik dan enkel de stoomkist opstoken tegen uur 0;)

Er zal die dag nog een groot gezelschap ronddwalen op de site, maar het ene zit het andere niet in de weg.
Best wel zelf één een ander meebrengen aan drank en versnaperingen, onze kleine koffiezet kan al dat volk niet de baas:eek:

Ps, hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus schroom je niet om te komen, er zit geen maximum op. De loods is groot genoeg.
 

StefBlom

Nieuw lid
30 nov 2013
10
0
Hoensbroek Nederland
Hallo, ik ben betrekkelijk nieuw (kennelijk zijn de meeste oude bekenden), maar ik wil graag de workshop bijwonen. Ik wil zelf over een paas maanden gaan buigen voor een Thonet-stoel.
Wel een probleempje: ik kom met een elektrische auto uit Heerlen NL. Ik kan onderweg wel een keer laden, maar zou ik bij de CNR-loods ook van een stopconmtact gebruik kunnen maken tijdens de workshop?
 

StefBlom

Nieuw lid
30 nov 2013
10
0
Hoensbroek Nederland
Ik heb ook een laadsnoer dat op een gewoon stopcontact werkt (meestal laad ik gewoon thuis).
Ik ben erg benieuwd, omdat ik ook een beetje een botenfreak ben (40 jaar zeilervaring, 7 jaar motorboten). Dus dubbel interessant.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Geen probleem, hou er wel rekening mee dat alle stopcontacten van het klassieke type met twee pennen zijn, dus geen blauwe stekkers.

Toch even opletten want de stopcontacten met enkel randaarding mag niet in Belgie ! ! En het alternatief voor Belgie is zonder aarding, dan past de nederlandse stekker wel.


Standaard in Belgie = Type E (penaarding)

type_E.jpg



Standaard Nederland = Type F (randaarding)
type_F.jpg


Tenzij je een stekker hebt met beiden (zoawel pen als rand-aarding), dan past het voor beiden.

Stekker.jpg

Jos
 

klaas_be

Nieuw lid
22 sep 2013
1
0
Hallo,

Is er nog mogelijkheid om mee te doen?
Zo dicht in de buurt, en zo veel ervaring bij elkaar wil ik niet missen.

Groeten,
Klaas (uit Puurs)
 
P

Pel

Guest
Helaas ben ik waarschijnlijk lichamelijk niet in staat om 7 oktober naar de workshop te gaan, wat ik erg jammer vind, ik had André graag de hand geschud en persoonlijk even kennis gemaakt. Maar mijn vraag in deze, wordt er aan gedacht dat er filmpjes en of foto's gemaakt worden tijdens de workshop van het hout buigen? Ik, en ik weet zeker vele mede forumleden, zouden dat zeker bijzonder op prijs stellen.

Groet Pel.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Helaas ben ik waarschijnlijk lichamelijk niet in staat om 7 oktober naar de workshop te gaan, wat ik erg jammer vind, ik had André graag de hand geschud en persoonlijk even kennis gemaakt. Maar mijn vraag in deze, wordt er aan gedacht dat er filmpjes en of foto's gemaakt worden tijdens de workshop van het hout buigen? Ik, en ik weet zeker vele mede forumleden, zouden dat zeker bijzonder op prijs stellen.

Groet Pel.

Pel, laat de gezondheid het niet toe of kunnen we (kan ik) je op een of andere manier assisteren om wel aanwezig te zijn?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.