Hier heb je niks aan maar het kost ook niks Gutenberg E-book van Carpenter

HeanigAn

Actieve deelnemer
20 nov 2017
82
0
Twente
Zoek ik op de site van Gutenberg naar gratis boeken over woodworking, timmeren, gereedschap, en dergelijke
Deze boeken zijn meer dan 100 jaar oud dus echt gratis.

Bij het zoeken naar carpenter kwam ik deze titel tegen :ONE HUNDRED PROOFS THAT THE EARTH IS NOT A GLOBE
Zoiets als de GLOBAL WARMING heden ten dage.

Ter compensatie staan er ook wel een paar leuke boekjes op zoals:
Deze zijn voor kinderen geschreven dus aardig simpel Engels met veel basisvaardigheden en veel tekeningen van eenvoudige handige dingen. De Epub with picture uitvoering vind Ik goed leesbaar
The Project Gutenberg EBook of Hand-Craft, by John D. Sutcliffe
The Project Gutenberg EBook of Farm Mechanics, by Herbert A. Shearer
The Project Gutenberg EBook of Carpentry for Boys, by J. S. Zerbe


heft_beitel.jpg
The Project Gutenberg EBook of The Boy Craftsman, by A. Neely Hall

ook wel leuk is deze over gereedschap:
The Project Gutenberg EBook of Woodworking Tools 1600-1900, by Peter C. Welsh



Groet
Gerrit
 

HeanigAn

Actieve deelnemer
20 nov 2017
82
0
Twente
Met zo'n titel wordt ik toch benieuwd :rolleyes: Maar heb je ook links?

http://www.gutenberg.org/ebooks/27238
Dit geeft alle versies van het boek Woodworking Tools 1600-1900 Epub,PDF,etc.
Deze zijn allen free downloads Epub is goed leesbaar in Windows.
Groet
Gerrit

Door de vetgedrukte regel compleet te kopiëren en in het zoekvenster te plakken geeft Google ineens de goede pagina, wel http://www.gutenberg.org/ebooks kiezen, de boeken staan wel op meer sites.
Links werken soms na verloop van tijd niet meer maar deze titels staan in de beschrijving van het boek
 
Laatst bewerkt:

Rob van Rotterdam

Actieve deelnemer
16 okt 2010
142
2
"Hier heb je niks aan maar het kost ook niks"
Dat is een opvatting waarin ik me niet kan vinden.
Ik heb vorig jaar van Gutenberg het boek 'Woodworking For Beginners,' by Charles G. Wheeler (1899) gedownload. Uit dat boek heb ik (met handgereedschap, dwz zonder gebruik te maken van elektriciteit) de werkbank gebouwd, precies zoals aangegeven op blz. 50 en ik kan niet anders zeggen dan dat deze me bijzonder goed bevalt.
Anders dan de TS stelt, heb ik dus veel aan het boek gehad.
De waarde van iets is niet hetzelfde als de prijs ("... maar het kost ook niks")
 

HeanigAn

Actieve deelnemer
20 nov 2017
82
0
Twente
"Hier heb je niks aan maar het kost ook niks"
Dat is een opvatting waarin ik me niet kan vinden.
Ik heb vorig jaar van Gutenberg het boek 'Woodworking For Beginners,' by Charles G. Wheeler (1899) gedownload. Uit dat boek heb ik (met handgereedschap, dwz zonder gebruik te maken van elektriciteit) de werkbank gebouwd, precies zoals aangegeven op blz. 50 en ik kan niet anders zeggen dan dat deze me bijzonder goed bevalt.
Anders dan de TS stelt, heb ik dus veel aan het boek gehad.
De waarde van iets is niet hetzelfde als de prijs ("... maar het kost ook niks")

De titel slaat op het boek van Carpenter : ONE HUNDRED PROOFS THAT THE EARTH IS NOT A GLOBE

Je hebt gelijk dat er veel te beleven is op de site van Gutenberg:)
Maar niet altijd makkelijk te vinden.
De genoemde schoolboeken geven hetzelfde soort informatie als woodworking for beginners
Aanbevolen om die ook eens te bekijken.

Groet
Gerrit
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.