Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    Er zijn bedrijven die de as ook achteraf kunnen doorboren voor je. Zoekterm 'langgatboren', er zijn meerdere machinefabrieken die dat kunnen.

Ik denk dat ik de as niet volledig ga doorboren op dit moment. Ik ben toch niet van plan een vaccuumsysteem te gaan gebruiken dus heeft het geen toegevoegde waarde op dit moment.

Als je geen morseconus voorin wil hebben (voor meenemers, bijvoorbeeld) dan heeft het inderdaad geen meerwaarde. Heb je meer foto's? Zijn het glij- of kogellagers?

Hierbij wat foto's van de bank in z'n geheel:
    24898853_1576785705775542_1497058297_n.jpg
    24989533_1576785662442213_589815154_n.jpg
    24824350_1576785732442206_1515055815_n.jpg

Excuses voor de slechte kwaliteit foto's...(komt door de krasjes op de camera)

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om alle verf van de bank af te halen. Gelukkig is dat rotwerk bijna achter de rug... Verschillende onderdelen, zoals losse en vaste kop en de leunspaanhouders hebben al een nieuw laagje lak gekregen.

De lagers zijn trouwens glijlagers, die heb ik volledig ontvet en de gifgroene verf erafgehaald. De lagers krijgen dit weekend een nieuw laagje verf en na terug monteren spuit ik er nieuw vet in. Het oude was behoorlijk vuil geworden door stof en andere troep.

De draaibank staat voorlopig in de garage, als het bed volledig gelakt en klaar is moet ie nog naar mijn werkplaats achter in de tuin. Dat gaan nog een opgave worden gezien het gewicht ben ik bang..

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Als je het onderstel zou laten stralen, dat kan je veel moeite besparen en hij ziet er dan uit als nieuw.

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 06-12-17 om 18:04.
    Hout wirktj.

Kom je nu mee nu ik al klaar ben!
    Nee was inderdaad een optie, maar ik heb geen vervoersmogelijkheden voor het ding meer (alles was gehuurd). Heb zelf ook een straalapparaat maar ik merkte dat het met de elektrische krabber en daarna even met de rotex beter ging. Gelukkig zat een heel groot deel van de verf zo los als iets wat het werk wel versnelde.

Ik hoop de volledige bank zaterdag of zondag 2x gelakt te hebben...

Zo een draaibank zou bij mij denk ik niet in mijn werkplaats geraken. Die zakt gelijkt tot in de onderliggende mergelgroeven!
    Hier kan je tenminste draaibank tegen zeggen.
    Wat ga je op deze bank draaien? Ik vermoed geen pennen!
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Whaw!

kun je nog foto's van de vaste kop en de losse kop en de leunspaanhouder plaatsen? Nu zien we alleen een enorm bed.

groeten
    Ornament

Forum Rechten