Ik ga verhuizen en alles wat er omheen hangt op houtgebied

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Ik ben ook van oorsprong elektricien. In (ostaliet) buis ziet het er veel strakker uit, maar voor de veiligheid is het nergens voor nodig. Aleen bij muur doorvoer moet er een mantelbuis omheen.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Ik ben ook van oorsprong elektricien. In (ostaliet) buis ziet het er veel strakker uit, maar voor de veiligheid is het nergens voor nodig. Aleen bij muur doorvoer moet er een mantelbuis omheen.

Mijn inziens ziet het er een stuk strakker en professioneler uit zonder grote meerkost....
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Als je het in buis doet ziet het er inderdaad strakker uit, maar dit vindt ik netjes genoeg en voor de veiligheid is buis niet nodig.
Bij de doorvoer van de kabel door de wand heb ik wel een stukje buis gebruikt.

IMGP0996a.jpg
 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Er gaat niets boven een houten vloer vind ik. Je zou de grond wat kunnen uitgraven, vlakken met zand en de isolatieplaten leggen. Dan balkjes er op leggen en een mooie plankenvloer er overheen. Ik heb indertijd een 3e keus Lariks vloerhout op de kop getikt wat mij voor een paar honderd € een mooie vloer opleverde

Fons, is een lariks vloer hard genoeg voor gebruik in jouw werkplaats? Hoe gaat dat als je machines verplaatst? Overal sporen in de vloer of valt t mee? Ligt jouw lariks vloer op een betonvloer en heb je hem geolied of niet?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Afgelopen week hebben ze een eik die voor het huis stond, omgezaagd.
Gevraagd of ze de stam achter op de wagen wilden leggen, dat werd gedaan.
De stam gaat naar de zagerij en voor de planken is er al een bestemming, binnenkant van het prieel wordt er mee betimmerd.
Het hout komt er vrij vers tegenaan.
Stam is 5m lang en de dunste kant heeft een doorsnede van 45cm

IMGP1025.jpg
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Het nachthok van de kippen is weg en er staat buiten een ander nachthok, krijg je toch een stuk meer ruimte.
Ruimte is nu 5mX6,5m en er komt nog een meter of 2 bij
Hier komen ook isolatieplaten.

IMGP1045.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
De eerste platen liggen op de vloer, later komen er nog OSB platen overheen.
Ik zaag ze op maat met een oude Black&dekker die voorzien is van een zaagblad voor metaal, dit werkt uitstekend.

Ik moet binnenkort ook wat panelen zagen, maar ik loop tegen het toerental aan. Zaagbladen die hiervoor bedoeld zijn houden op bij 2900 toeren/min maar mijn handcirkelzaag loopt heel wat sneller. Loopt de b&d langzamer of zijn er wel zaagbladen die een hoger toerental aankunnen?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik ben naar mijn vaste bouwmarkt/bouwbedrijf gegaan en verteld wat ik wilde doen en de B&D meegenomen, ik krijg daar altijd goed advies.
Ik weet het toerental niet, als ik er erg in heb zal, ik morgen voor je kijken.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
De zaak waar ik altijd kom is overgenomen, en veel kennis is daar weg. Ik zal het ook nog gaan vragen bij de slijperij.
Het toerental en merk blad zou ik wel willen weten.
Alvast bedankt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.