Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 97
    Er gaat niets boven een houten vloer vind ik. Je zou de grond wat kunnen uitgraven, vlakken met zand en de isolatieplaten leggen. Dan balkjes er op leggen en een mooie plankenvloer er overheen. Ik heb indertijd een 3e keus Lariks vloerhout op de kop getikt wat mij voor een paar honderd € een mooie vloer opleverde

Fons

Mee eens, maar een solide basis daar onder is wel prettig
    Met een hamer past alles...

Als je een echte stabiele vloer wil zonder optrekkende kou, zal je moeten afgraven, tempex platen neerleggen en daar overheen een nieuwe betonvloer storten. Wanneer je dan ook de wanden en plafond gaat isoleren/vervangen, ben je eigenlijk gewoon een nieuwe schuur aan het bouwen.

Dat lijkt echter niet de bedoeling te zijn. Ik zou goed overwegen wat je precies wil met de schuur, het is en blijft een schuur die niet ontworpen en gebouwd is als warm atelier. Die isolatieplaten werken wel goed om als wandpaneel te gebruiken, er zijn zat bedrijfshallen neer gezet met die panelen. Let wel op dat de metalen buitenplaten nog vast zitten op de PIR laag, anders zijn ze waardeloos.

Ik vind het wel gewaagd om je auto op te ruimen en zo'n oude Benz te kopen voor de verhuizing. Het is een beste ragbak. Je auto wordt meestal niet mooier van verhuizen, maar bij een oude bus weet je natuurlijk nooit wat er kapot gaat of dat die weer wordt goed gekeurd.
    Leuk om te volgen in ieder geval.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Haan Bekijk Berichten
    Bijtel, waar zie jij dat chemisch afval?
    De dakplaten

Dan doel je op aanwezigheid van asbest. Daar moet je dan toch een monster voor naar een lab sturen om vast te stellen of dat asbesthoudend materiaal is. En asbest is geen chemisch afval, maar geklassificeerd als gevaarlijke stof voor de volksgezondheid.

Chemisch afval kun je zelf weg brengen, asbest moet meestal gesaneerd worden. Wanneer je het zelf verwijderd, dat mag onder bepaalde omstandigheden, dan ben je verplicht om een omgevingvergunning, in dit geval een sloopvergunning, aan te vragen.
    De gemeente wil namelijk wel weten dat je asbest gaat verwijderen en inleveren, ook al doe je het zelf.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Het is zo te zien een nogal grote schuur. Kan je niet beter een gedeelte afscheiden voor je houtdraaiwerk en dit gedeelte goed isoleren incl.vloer?

Het is zo te zien een nogal grote schuur. Kan je niet beter een gedeelte afscheiden voor je houtdraaiwerk en dit gedeelte goed isoleren incl.vloer?
    Ik heb zelf een houten eiken vloer over beton heen en dat bevalt me goed. De draaibank staat op het beton met de houten vloer er omheen

Een betonnen vloer is prijstechnisch niet haalbaar, dus blijven het tegels met misschien isolatie en hout erover.
    Een deel afsluiten voor houtdraaien heb ik inderdaad aan zitten denken, maar misschien in de toekomst.
    Ik heb nog zitten denken aan rubber rijplaten over de hele vloer
    Het dak is van polyester golfplaat.

Tijdens het hout verhuizen kwam ik een stam van een, dacht ik, Lijsterbes, tegen.
    i.v.m met het gewicht eerst in 2 stukken gezaagd.
    Nog te zwaar, toen beide stukken in de lengte doorgezaagd en toen kwam er heel mooi hout tevoorschijn.
    De stam heeft trouwens een jaar buiten gelegen.

IMGP0899.jpg

IMGP0900.jpg

Mooi hout.

Forum Rechten