Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 14 van de 16 EersteEerste ... 41213141516 LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 151
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ideaal zo'n loopkat zou er nooit meer zonder willen, ik heb hem dubbel verplaatsbaar gemaakt.
    Dus hij kan nu heen en weer en van links naar rechts.
    Ik heb hem later elektrisch gemaakt maar dat werkt minder nauwkeurig als het op mm. aankomt.
    Gebruik hem voornamelijk om machines op de werkbank te zetten of op de kar, spaart de rug.

Werkplaats opgeruimd 25-2-18 (2).jpg Werkplaats opgeruimd 25-2-18 (10).jpg

Vandaag heb ik er profijt van dat de hele schuur geïsoleerd is, het werd niet warmer dan 28 graden.
    Buiten was het 38 graden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Haan Bekijk Berichten
    Vandaag heb ik er profijt van dat de hele schuur geïsoleerd is, het werd niet warmer dan 28 graden.
    Buiten was het 38 graden
    Daar sta ik eigenlijk nooit bij stil, maar dat is natuurlijk ook een voordeel van isoleren. Niet alleen in de winter, maar ook zomers.
    Groeten, Raymond

Mooi systeem, zelfbouw of kant en klaar? Ik zit er over te denken ook zoiets in mijn nieuwe werkplaats te plaatsen, maar heb nog niets gevonden wat mij betaalbaar genoeg is...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Menkveld ik weet niet hoe groot je nieuwe werkplaats wordt, maar je zou ook nog kunnen kijken naar een zwenkkraan. Dan heb je minder materiaal nodig. En hoeveel gewicht wil je kunnen hijsen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik denk dat ik in totaal kwijt was voor het ijzer uit de sloop. ƒ 50,- (Gulden!)De kraan (max. 250 kg) heb ik gekregen op Vaderdag koste toen in de aanbieding €50,- Gamma of zo.

En dan nog wat verf en een paar laselektroden.
    Plus een fantastische puzzel / uitdaging hoe ik die scharnierpunten moest maken
    want ik wou elke hoek van het hok kunnen bereiken en hij moest ook diagonaal kunnen.
    Een zwenkkolom wat @ahevy66 noemt zag ik niet zitten want dan zou ik 3 meter of meer? moeten overspannen
    en zo stevig zijn onze enkele steensmuren nou ook weer niet was mijn gedachte.
    Het was een bijzonder mooi project om toen te maken en heb er al heel veel plezier en gemak van gehad
    en zou er nooit meer zonder willen maar misschien wel wat zwaardere uitvoering, maar begin er nu niet meer aan.

Hed, waarom moest je kraan ook diagonaal kunnen? Ik meende ergens gelezen te hebben dat Menkveld een nieuw huis met een garage gekocht had. Dan zou voor hem een zwenkkraan een optie kunnen zijn. Als je in utrecht een huis kan kopen met een loods als Hed, moet je ook nog wel wat geld hebben voor een bovenloopkraan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik kwam die bovenloopkranen wel eens tegen in fabriekshallen en leek me wel handig ding.
    Het hoefde niet perse diagonaal maar ik vond ik een leuke uitdaging om er iets aan toe te voegen.
    Gebruik hem om machines en b.v. zitmaaiers op de werkbank te zetten zodat je dat mooi op hoogte hebt
    en spaart de rug.
    Maar ook als je iets zwaars op een aanhanger moet laden blijkt het een heel handig hulpmiddel te zijn.
    O ja, ik heb geen loods maar een normaal ''hok'' van 5.50x3.50 dus dat valt nog mee.

Ik heb inderdaad een nieuw huis gekocht (dinsdag de sleutel, excitement all over the place!!!)
    Afijn, de garage die voor het grootste deel mijn werkplaats zal worden is ongeveer 7.8x4.5m met toegang aan beide korte zijden.
    Een zwenkkraan zal dan dus niet heel handig zijn, maar een zelfbouw oplossing moet mij wel lukken
    Zal maar eens aan het rekenen gaan slaan hoe ik qua materiaal het goedkoopste uit ben, daarnaast is het geen prioriteit...

Geplande capaciteit moet ongeveer 2t (2000kg) worden zodat een eventuele oude metaaldraaibank en metaal freesbank ook de werkplaats in kunnen zonder dat mij dat al te veel moeite kost. Aangezien het dan wat voller is, wil ik in staat kunnen zijn dingen makkelijk te kunnen verplaatsen. Toekomstperspectief moet er nog wat vaker wat zwaars in kunnen hangen, maar dan kijken we nog even te ver vooruit...
    Zeg maar gewoon Ruben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Als je in utrecht een huis kan kopen met een loods als Hed, moet je ook nog wel wat geld hebben voor een bovenloopkraan.
    Haha, we hebben inderdaad wel mazzel gehad met de verkoop van ons huis, de aankoop was ook niet slecht... Ongeacht, het blijft allemaal een hoop geld! Er is budget, voor stofafzuiging, fijnstoffilters en nog wat andere aanpassingen (en speelgoed), maar zo ruim heb ik het ook niet begroot... En ik geloof niet dat mijn ega mij heel veel speelruimte geeft buiten het budget (het huis met werkplaats was al haar idee, dus ik mag in mijn handjes knijpen!)
    Zeg maar gewoon Ruben

Forum Rechten