Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 7 van de 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 97
    Lekke bezig Jan, heb je je haar laten groeien :-)
    Met een hamer past alles...

Ja, en een kleurtje gegeven, je moet wat als je gaat trouwen.

Raamkozijn erin gezet.

IMGP1481.jpg

Onderstel voor de werkbank waar licht werk aan gedaan wordt en waar diverse kleine machine,s op komen te staan.
    Er komen lade,s onder.

IMGP1482.jpg

Goed bezig meneer de Haan.

Ziet er goed uit Jan
    Met een hamer past alles...

Weer wat verder.
    De planken worden gebruikt voor het werkblad en er komt een plaat MDF over, is dit versleten dan is het éénvoudig te vervangen
    Is niet keurig afgewerkt maar het werkt wel, dus ik maak het ook in de nieuwe schuur zo.

IMGP1484.jpg

Van die stapel planken heb ik het blad van de werkbank gemaakt.
    Er zaten nogal wat kieren in, eerst dacht ik, komt toch een plaat MDF over.
    Maar heb de kieren toch weggehaald.
    Ben met de cirkelzaag door de naad gegaan net zolang dat de kieren weg waren.
    Blad was gelijk 3 cm smaller, dat was geen probleem.

Ik heb de planken van het werkblad met wat afvalhout aan elkaar geschroefd en de zaag zo diep ingesteld dat ik het afvalhout net raakte.
    Dan er met de zaag door, het afvalhout losmaken en alles aanschuiven en weer zagen, net zo lang tot de kieren weg zijn.
    Niks geen gedoe met zuiver haaks en zuiver recht, is zo altijd goed.
    IMGP1485.jpg

IMGP1486.jpg

IMGP1489.jpg

Hier is de kier weg
    IMGP1490.jpg
    Laatst gewijzigd door de Haan; 24-04-18 om 21:03.

Werkbank is klaar en de lade,s van de oude werkbank passen erin.

IMGP1491.jpg

Mooi hé, laat ik achter want kan hem niet meenemen.

IMGP1500.jpg

Weer wat verder, de wand heb ik behandel met white wash omdat het anders wel erg donker was.
    De werkbank zit 15mm MDF op wat ingesmeerd is met gekookte lijnolie.

IMGP1544.jpg

IMGP1545.jpg

Zo, dat is een mooie werkplaats aan het worden, een wel een beetje jaloers :-)
    Gaat dat met ghekookte lijnolie op MDF wel goed? Dat spult zwelt toch enorm als er vloeistof in komt, of is dat alleen met water?
    Ik heb zelf een werkbank met een 15mm MDF torsiebox (dat blijft geweldig vlak) en daar heb ik een hardboard plaat opliggen (ingesloten aan de randen). Die isnog goedkoper te vervangen als ie beschadigd is :-)

Hoeis het trouwens met je vloer? Volgens mij moeten die PIR platen ook je zware machines wel kunnen hebben, als je er maar een harde laag op heb die de druk verdeeld. Dat spul heeft een enorme drukvastheid, maar kan relatief slecht tegen puntbelastingen (heb dat ook op het dak van de aanbouw liggen).

Succes met de verder klus, ga dit nog even volgen tot het af is :-)

Forum Rechten