Ik ga verhuizen en alles wat er omheen hangt op houtgebied

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Het dak is van polyester golfplaat.
De vloer wordt toch isolatieplaten met houten platen erover.
Na een tijd werken op die platen weet ik waar de zware machines staan(draaibank) en dan kan ik indien nodig een paar gaten boren van 1350mm doorsnee en met een grondboor dieper boren en de machine zodoende op palen zetten.
De gaten worden gevuld met beton met een wapening erin

Iedereen bedankt voor de ideeën.
 
Laatst bewerkt:

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Jeroen, begint schot in te komen, moet eind mei over zijn.
3dmazter, ik kan die boor van een kennis lenen, hij kwam ook met het idéé.
Ik weet 135 mm is een beste boor, maar ik had een komma fout neergezet :) sorry
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik ga verhuizen, zoals jullie al weten, en ga de nieuwe schuur zodanig inrichten dat er met hout en sporadisch met ijzer gewerkt wordt.
Ik heb o.a een zaagtafel met een 2200 watt motor en gebruik ook van tijd tot tijd een lasapparaat.
Er komt dus ook krachtstroom
Nu zag ik bij een bouwmarkt spatwaterdichte stopcontacten voor ongeveer €4 per stuk, terwijl die dingen normaal toch rond de €13 per stuk kosten.
Waar zouden de verschillen kunnen zitten?
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
451
94
Zelf heb ik een paar van die goedkope dingen van de gamma. Werkt wel maar zijn een ramp om te monteren. Als ze niet exact vlak zitten krijg je ze met geen mogelijkheid dicht. Wiebel plastic en gammele deksels.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Ik heb in huis en de garage op een paar plekken wcd's van het huismerk van HORNBACH en KARWEI en dat doe ik nooit meer. Draden verbinden / aansluiten was een ramp, ze zitten niet goed vast op de muur en mijn vrouw heft al twee van de grondplaat getrokken met alle discussies van dien:)
Ik zou hier niet sparen en gewoon een wcd van een gerenommeerd merk kopen.
 

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
probeer de locale sloopbedrijven.
deze hebben soms kabelgoten liggen. of kijk of er ergens in de buurt een kantoorpand gesloopt wordt en vraag of je wat spullen mag verwijderen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Bouwmarkten komt zelden iets goed vandaan (dan bedoel ik zaken als gamma, praxis, karwei etc)
Als je het gemonteerd krijgt zoals hierboven al word beschreven dan donderen de klepjes er na een jaar wel af, sta je dan met je spatwaterdichte klepje ;-)
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
451
94
Haha! Bij mij blijven die klepjes geen jaar zitten hoor. Maar gelukkig heb ik dan ook weer weinig spatwater in de schuur.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Moet je eens hout gaan draaien met een stuk vers hout, beetje flinke diameter, dan druipt 360 graden rondom je werkstuk overal vanaf :D
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
De eerste platen liggen op de vloer, later komen er nog OSB platen overheen.
Ik zaag ze op maat met een oude Black&dekker die voorzien is van een zaagblad voor metaal, dit werkt uitstekend.

IMGP0974.jpg

IMGP0975.jpg
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Latjes tegen de wand geschroefd en gekit, daar de platen tegenaan geschroefd en electra aangebracht 400v volgt later.

IMGP0996.jpg

Er was 1 spant niet helemaal compleet en hij kon aan 1 kant niet ergens op steunen, dit in orde gemaakt.

IMGP0999.jpg

De opening was precies op het oosten en er was geen deur, maar een paar platen voorgezet.

IMGP1000.jpg

IMGP1001.jpg
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Zou je de electra niet in een harde pvc buis steken?
Voor je het weet beschadig je de kabel met gereedschap of werkstukken met alle gevolgen van dien :p
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Hij heeft installatiekabel gebruikt. Is niks mis met de installatie.

Als de schroevendraaiers in het rond vliegen is die kabel je laatste zorg, dan kun je beter de politie bellen:p

Heb je die kabel wel eens geprobeerd stuk te gooien dan?
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Hij heeft installatiekabel gebruikt. Is niks mis met de installatie.

Als de schroevendraaiers in het rond vliegen is die kabel je laatste zorg, dan kun je beter de politie bellen:p

Heb je die kabel wel eens geprobeerd stuk te gooien dan?

Hahaha :D

OT: begint ergens op te lijken!
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Hij heeft installatiekabel gebruikt. Is niks mis met de installatie.

Als de schroevendraaiers in het rond vliegen is die kabel je laatste zorg, dan kun je beter de politie bellen:p

Heb je die kabel wel eens geprobeerd stuk te gooien dan?

Mijn vader is electricien en heeft dat ook zo voorzien in mijn werkplaats.
Vandaar gewoon de tip :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.