zaagtafel voor zagen van beukenhout

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
andre,

helemaal mee eens. iemand moet zijn eigen mogelijkheden kennen, de machine doet gewoon zijn werk. het hele verhaal over de dado-bladen is inderdaad wel apart. een kennis van mijn heeft zo'n brede frees/annexzaagblad op een machine. hier wordt je niet gelukkig van als deze draait.
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
358
19
Zuid-holland
Okke uit eindhoven schreef:
Bij een MAKITA 2704x moet je de beveiliging eraf halen om meer dan 70mm te zagen.
De kickback die dat als gevolg heeft, heeft mij een middagje EHBO en bijna mijn duim gekost, dus dat was een leerzame ervaring.

Volgens Makita klopt dit verhaal niet zie bijgaande foto`s.
Kan okke aangeven waarom hij niet dikker hout kan zagen dan 70 mm.

Attached files
 
A

Athanor

Guest
Hee Simon, volgens mij moet je dat ding gewoon aanschaffen en dan via trial and error bekijken wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn en ons daar graag wel verslag van doen, met foto's natuurlijk ;)

Fons
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
simon zei:
Okke uit eindhoven schreef:
Bij een MAKITA 2704x moet je de beveiliging eraf halen om meer dan 70mm te zagen.
De kickback die dat als gevolg heeft, heeft mij een middagje EHBO en bijna mijn duim gekost, dus dat was een leerzame ervaring.

Volgens Makita klopt dit verhaal niet zie bijgaande foto`s.
Kan okke aangeven waarom hij niet dikker hout kan zagen dan 70 mm.

Ik heb de tafel niet meer, maar ik vermoed dat bij mij het spouwmes lager zat. Je kan die wel in hoogte verstellen, wellicht heb ik die keer dat het gebeurde er niet aan gedacht om het spouwmes hoger in te stellen. Mijn woonplaats hoef je er trouwens niet bij te vermelden hoor. Meer usernames genaamd Okke dan ik zijn er niet. Je komt wat belerend over zo.

En wat Athanor zegt. Koop em gewoon en probeer het.
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
358
19
Zuid-holland
Beste Athanor wat bedoel je met via trial and eror bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben n.l nog niet zolang op de houtbewerkingsforum.

Sorry Okke ik wil niet belerend overkomen dus excuses.

Simon
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Dat heeft niet in het bijzonder wat te maken met houtbewerking. het is een Engelse uitspraak en betekend niet veel meer dan dat je het ding moet kopen en het gewoon moet gaan uitproberen.

Mag toch wel duidelijk zijn dat er op deze manier geen eenduidig antwoord gat komen ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.