vaas met deksel

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Bij Talens Houthandel in Punthorst (bij Staphorst) scoorde ik vorige week eem mooi stuk beuken met slaap. Direct maar even een mooie vaas met purperhart deksel en ebben greep gemaakt.
DxH=9x22 cm.
Ook nog een vaas gemaakt van verlijmd multiplex (zie website). Wat een ramp om dat aan de steeds kopse buitenkant te draaien. Drie keer drie beitels moeten slijpen. Zo snel waren ze stomp door vermoedelijk de gebruikte lijm in het multiplex. Voorlopig wel genezen van dat soort draaihout. Maar wel een mooi effect met al die strepen!!!!
Allemaal een goede kerst en een gezond en hou(d)tvol 2011.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Mooi stuk beuken met slaap Jan, de combinatie met het deksel is goed.
Leuke vorm voor een vaas.
Ja multiplex gebruiken voor draaiwerk is niet zo handig, alhoewel het een verrassend kan zijn om te zien. Ik dacht (niet helemaal zeker) onlangs van John Lucas zoiets gezien te hebben, en vond het eigenlijk wel wat hebben. Ik dacht dat hij toen een uit miltiplex opgebouwde verlijmde schaal ervan had gemaakt.
Fijne feestdagen toegewenst.
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
mooie vaas jan!! het ebbengreepje had voor mij persoonlijk wat lichter gemogen maar wel erg mooi in combinatie met dat verslapen hout. onze luuk heeft dus ook hout met slaap??
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.