Afstellen steun slijpmachine

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Hallo,

Weet iemand een slimme manier om mij (zelfgemaakte) steun snel en makkelijker onder de goede hoek (25 graden) te stellen?
Heb wat zitten te zoeken maar weet niet of ik de goede thermologie gebruik want ik vind weinig. Alleen wat hulpstukken voor de dure tormek gevonden.
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Ik zie het ook nog niet helemaal. Uitgangspunt is dat ik de juiste hoek nog niet heb. Hoe maak ik dan een mal met precies 25 graden. Of zit ik nu heel moeilijk te denken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
heb je hier iets aan

7392485006060.jpg



wm-200_1276.jpg
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Post #2, of je tekent een driehoek met de gewenste hoek op een stukje karton en dan met de ronding van de steen.....

En een afwijking van een paar graden maakt niets uit, je zoekt vooral naar herhaalbaarheid.
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Ok, I get the Picture.
Maar ik bedoelde iets waar je niet afhankelijk bent van je beitel. maar als ik jouw tekening zo bekijk moet dat ook kunnen. Je kan toch de hoek bepalen?
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
@Toxiq
Ja, zoals in mijn initiele vraag had ik die wel gevonden. Maar die is heel specifiek voor een Tormek neem k aan.
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Hoe ingewikkeld kan je iets maken???? Wat is er mis met de beitel zelf als mal?

Nou, best wel veel. Regelmatig op de meest vreemde manieren geslepen. Dus nu wil ik alles mooi naar rond de 25 hebben en vooral constate hoek.
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Of altijd een bijtel waarvan je zeker weet dat die 25 graden is (of welke hoek dan ook) gebruiken om de steun in te stellen en daarna alles op die hoek te slijpen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.