Spookschaafje van Dick

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Die verdomde auto correctie ook word er gek van gelukkig staat het in de titel wel goed!

Erg mooi gemaakt en met een dikke schaafbeitel (rond de 3 mm) beitel heeft weinig werk nodig is al super vlak en redelijk scherp zo uit de doos.
Rondom erg strak afgewerkt met een mooi logo op de schaaf en een mooi logo op het schaafmes gelaserd. De schaafzool en het bed zijn ook super vlak en de dekbeitel is mooi gegoten afgewerkt zal binnenkort wat detail foto's hiervan maken.
Het schaaft 100 keer beter als de (huidige) Stanleys om eerlijk te zijn ik heb nog nooit zo'n fijne spookschaaf gehad zeer strak schaaf werk zonder hakkelen komt waarschijnlijk door de dikke schaafbeitel en de strakke mond opening! Echt een top aanrader.

groetnis, Roeland
 
Laatst bewerkt:

HeanigAn

Actieve deelnemer
20 nov 2017
82
0
Twente
Die verdomde auto correctie ook word er gek van gelukkig staat het in de titel wel goed!

Erg mooi gemaakt en met een dikke schaafbeitel (rond de 3 mm) beitel heeft weinig werk nodig is al super vlak en redelijk scherp zo uit de doos.
Rondom erg strak afgewerkt met een mooi logo op de schaaf en een mooi logo op het schaafmes gelaserd. De schaafzool en het bed zijn ook super vlak en de dekbeitel is mooi gegoten afgewerkt zal binnenkort wat detail foto's hiervan maken.
Het schaaft 100 keer beter als de (huidige) Stanleys om eerlijk te zijn ik heb nog nooit zo'n fijne spookschaaf gehad zeer strak schaaf werk zonder hakkelen komt waarschijnlijk door de dikke schaafbeitel en de strakke mond opening! Echt een top aanrader.

groetnis, Roeland

mooi schaafje
Als je foto's maakt kan dat dan ook met een nr 51 ernaast (mijn huidige favoriet) o (eentje zonder stelschroeven) Waarbij je goed in de bek van de schaafjes kunt kijken?
Om te zien hoe de dekbeitel op de schaafbeitel ligt en van de zool voor de breedte van de opening en voor en achter het mes.
Mijn idee is dat een smallere vlakke zool achter de beitel handiger werkt .
Ben zowiezo benieuwd naar de plaatjes
vr.gr.
Gerrit
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dinsdag een spookschaapje gekocht

En, schaapt het een beetje fatsoenlijk ? ;)

black-sheep-2006-still-3.jpg
 

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
45
Zevenaar
Ziet er mooi uit. Heb je wel werk voor een spookschaaf? Ik heb er wel een, maar eigenlijk nooit gebruikt.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Mooi schaafje!
Mijn goedkope stanley 151 (vlakke zool) schaaft na wat liefde perfect, daar kan geen dure schaaf tegen op. Ok, wat het uiterlijk betreft wel. Qua schaafresultaat/prijs absoluut niet.
Maar om een of andere rede krijg ik de 152 (bolle zool) maar niet niet goed, misschien toch een dikkere beitel om chatter tegen te gaan?
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Foto spreken voor zich alleen het schaafmesje geslepen verder niets zo uit de doos en schaven maar
IMG_4737.jpg

IMG_4738.jpg

IMG_4740.jpg

IMG_4741.jpg

IMG_4742.jpg

IMG_4744.jpg

Hier ter vergelijk een stanley 151 de dick en de stanley 52
IMG_4748.jpg

@wim56 ja ik heb redelijk veel werk voor m'n spookschaafjes heb er verscheidene oa eigen bouw van hout, houten met een gesmeed mes en de diverse stalen versie's alleen de 53 ontbreekt (die met verstelbare schaafmond opening) die zoek ik nog dus bij deze een oproep heeft iemand nog toevallig een 53 liggen ik neem hem graag over! :)

groetnis, Roeland
 

Bijlagen

  • IMG_4739.jpg
    IMG_4739.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 104

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.