Merk van lintzaag?

uncommon

Actieve deelnemer
13 feb 2017
80
20
Utrecht
Goedeavond,

Ik heb van de week de volgende lintzaag gekregen. Hij komt van een middelbare school, zij zeiden dat hij meer dan 15 jaar oud is.

Er staat nergens een logo op de zaag/onderstel. De enige info die erop staat is een sticker op de motor, 90F 280V.

Ik ben vooral benieuwd hoe ik de geleider van het zaag moet afstellen. (als iemand tips heeft hoor ik het graag!!)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Alvast bedankt

Groet,

Jurjen
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Kweenie, maar het lijkt wel eigenbouw. Die sticker zit waarschijnlijk niet op de motor maar op de (start)condensator; en ik verwacht niet dat die 90F is, eerder 90 uF (microFarad). Het is de capaciteit van de condensator.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het lijkt alsof er geen langs geleiders zijn, tenzij die staaf achter lint in twee delen is en je die twee delen tegen het lint moet zetten? Hoe zit het onder de tafel?
Het is ook verbazend dat dit uit een school kwam, hier zijn ze verplicht om daarop allerlei overdreven beschermkappen te zetten zodat je er uiteindelijk bijna niet meer mee kan werken.
 

uncommon

Actieve deelnemer
13 feb 2017
80
20
Utrecht
Hey Henk & Benchworks,

Het klopt denk ik wat je zegt, er staat inderdaad nog een ander teken voor de F. Ik wist niet wat het was, nu dus wel, bedankt!

Hij was afgekeurd en stond al een jaar te verstoffen in een hok. Ik zal binnenkort onder de tafel een foto maken. De staaf die achter het lint zit is een geheel, en niet groot genoeg om door beiden spanners geraakt te worden.

Bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Jurjen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.