Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Yorkshire grit en Hampshire Sheen

Afgelopen weekend in Harrogate in Engeland met de beide heren van Yorkshire Grit en Hampshire Sheen gesproken. De één maakt de schuurpasta en de ander maakt de "sheen", de afwerklaag die over de Yorkshire grit heen kan. Het gesprek eindigde positief. Ik mag het verkopen in Nederland! Dat vhttps://dehoutdraaierij.nl/product-categorie/zoeken-op-merk/hampshire-sheen/ind ik uiteraard superleuk!
    Hier vind je de producten:

https://dehoutdraaierij.nl/product-c...mpshire-sheen/

Ik moet de teksten nog schrijven bij de Hampshire Sheen producten maar dat zal niet al te lang meer duren...

screenshot-dehoutdraaierij.nl 2017-11-22 19-55-56-585.jpg
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Mooi spul
    Zou Rien ook weten wat het is
    Met een hamer past alles...

Is er een verschil in gebruik tussen dit systeem en het Shellawax - EEE ultrashine systeem? Voor- en nadelen?

groeten

Ornament

Naar mijn beste weten is het gebruik ongeveer het zelfde maar heeft EEE en iets hogere glansgraad, maar ik kan het mis hebben
    Ik weet wél dat hij er heeeeeeeeeeeel veel heeft staan (zal wel iets te maken hebben met de kwaliteit, anders neem je niet zoveel op voorraad)
    Met een hamer past alles...

Zou dit eigenlijk graag vernemen door iemand die er ervaring mee heeft en de nuances kan vertellen.

Groeten

Ornament

Even geduld, ik ga het vergelijken met andere producten, zoals EEE shine en kom hier op terug. Ik heb het nu even druk met beloofde kerststalletjes draaien voor de familie, maar tussendoor ga ik testen.

Hoi Ornament,

De belangrijkste verschillen tussen EEE Ultrashine en Yorkshire grit:
    1 in EEE zitten oplosmiddelen in Yorkshire grit niet
    2 EEE ultrashine geeft een hogere glans aan het oppervlak (je kan ermee beginnen nadat je minimaal tot korrel 400 hebt geschuurd)
    3 Yorkshire grit kan je al toepassen vanaf korrel 240 ( maar het uiteindelijke resultaat is dus ook iets minder hoog glanzend)
    4 In het gebruik merk je dat yorkshire grit echt schuurt (dat voel en hoor je) bij EEE voel en hoor ik dat niet.
    5 de prijs. Yorkshire is goedkoper dan EEE.

Misschien heeft Nico Oosthoek nog relevante toevoegingen?

oh, ik zie nu dat Nico en ik tegelijk gereageerd hebben... :-)
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

IK kan nu alleen toevoegen dat de glans van EEE onbelangrijk is. Je moet er altijd een ander medium overheen doen welke de glans gaat bepalen. Beide producten moeten de laatste krasjes uit het hout halen.Daar is het voor. En na jaren gebruik weet ik nu dat EEE dat niet goed doet. (Ik heb het nu over puur op hout gebruiken en niet over polijsten op pennen)
    Wordt vervolgd.

Er moet idd altijd nog een afwerking overheen. Ik gebruik het woord glans om aan te geven dat EEE tot een fijnere korrel doorschuurt....
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Forum Rechten