Salon tafel Eiken + Staal

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ook maar weer eens wat werk showen.

Nieuwe tafel gemaakt voor de woonkamer. Stalen frame en eiken blad. De onderste verdieping is voorzien van strekmetaal.

DSC_0470.jpg

Frame MAG-gelast van 30x30x2 kokerprofielen.
De hoeken heb ik glad geschuurd en daarna de walshuid geprobeerd te herstellen door het staal flink heet te stoken en daarna olie erop.
Blad is van eiken vloerdelen die ik met een brander heb bewerkt om wat meer contrast te krijgen in het hout. Als je namelijk heel kort een brander er op richt, worden de randen van de vlammen in het hout sneller zwart dan het hout eromheen.

Daarna 2K Royl olie erop.

Grappig was, 1 dag nadat ik deze tafel gemaakt had kwam Diresta met een soortgelijk blad, maar hij had rivetten gesmeed en daar het blad mee vast gezet. Dat vond ik een goed idee dus die heb ik ook aangebracht. Echter heb ik geen smederij dus ik heb met een mapp-gas brander slotbouten roodheet gestookt en dan in oude motorolie dompelen, de slotbout krijgt dan een zwarte gesmede look. De dampen zijn wel erg slecht voor je (zinklaagje van de slotbout is niet best)
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
De meningen onder mijn familieleden zijn ook erg verdeeld ;)

Ik heb het metaal behandeld met owatrol rustol olie. Als je dat aanbrengt op heet staal krijg je de walshuid weer een beetje terug.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.