Welke kleine formaatzaag, advies gevraagd....

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Als alternatief op de zaagwand dan kan je je ook al een heel eind redden met een invalzaag en lange linialen (1x 140cm en 1x 300cm). Je hebt dan wel een wat groter stuk vrije vloerruimte nodig en het is iets bewerkelijker.
 

kahlbatsch

Actieve deelnemer
14 okt 2015
91
4
Lansingerland
Klopt, maar voordat ik besluit om een wandzaag aan te schaffen, ga ik me voorlopig wel even redden met mijn invalzaag en liniaal. Wie weet bevalt het prima en hoeft die wandzaag er niet eens te komen. Misschien dat ik een opklapbare 'plywood cutting table' maak oid. Genoeg voorbeelden te vinden op youtube.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Die BMI zaag kan interessant zijn, mits je alleen platen zaagt. Voor meubelmaken met massief doe je hier niet veel mee. Het heeft dus een specifiek gebruiksdoel. In mijn optiek voegt het alleen gebruiksgemak toe op de invalzaag die je al hebt.

Die Elcon zaag zou ik links laten liggen, dat is werkelijk een stokoud ding, waarschijnlijk één van de eerste. Daar zit geen fatsoenlijke stofafzuiging op, en zo best waren die eerste modellen niet.
 

kahlbatsch

Actieve deelnemer
14 okt 2015
91
4
Lansingerland
Zo zie ik het inderdaad ook William. Het is puur gebruikersgemak. Met het oog op dat ik toch eerst hobbymatig ga starten en nog geen productiewerk ga leveren, is het nog niet zo'n ramp om platen op de te delen met de cirkelzaag en liniaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.