Een freestafel gemaakt

EvilJohannesIII

Actieve deelnemer
22 nov 2016
34
0
Soest
Bij aanschaf van de bovenfrees wilde ik al een freestafel op termijn en het is er eindeijk van gekomen. Vanwege de verstelling bovenaf dus gekozen voor een Triton en wat een gemak is dat uiteindelijk! Via Ali een aluminium plaat besteld en ik had nog een onderstel van een oude bankschroef.

De plaat moest wel aangepast worden maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden met het resultaat. Ik heb de opening voor de plaat iets dieper uitgefrees en deze gevuld met wat karton. Door de schroeven aan te draaien kon ik deze precies vlak krijgen.

Plaatjes zeggen meer dan woorden:

Volgende week aan de slag met de geleider

2017-11-17 16.15.00.jpg
2017-11-18 15.57.56.jpg
2017-11-18 16.56.53.jpg2017-11-21 20.51.55.jpg2017-11-21 21.28.32.jpg
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Ziet er zo van de zijkant idd netjes uit..

een voorgeboorde Alu plaat op Ali ?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Hoe zit dat?

Gaat dat karton mettertijd niet inzakken? Frees weegt toch ook wel wat en iedere keer druk erop van je werkstukken. Is het ook niet wat flexibel? Geen kritiek, gewoon benieuwd..
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Ik ben ook wel benieuwd welke plaat dit geweest is. Ziet er verder netjes uit.
 

EvilJohannesIII

Actieve deelnemer
22 nov 2016
34
0
Soest
Het is geen dik karton en ik moest aardig draaien maar als het gaat zakken moet ik iets stuggers vinden. Liever misschien eens wat vervangen en helemaal vlak is het motto.

Wat betreft de plaat:

http://s.aliexpress.com/3M3eiQnE

Das deze, al had ik hem iets goedkoper. Er zit een een pin met inbus sleutel bij als lift mechanisme, had ik niet nodig dus verder niet naar gekeken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.