Hoeveel compressor olie in een Airpress 350/100

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
De compressor die ik heb een PowerPlus geval zit een pijlglaasje met een streepje op dat ronde deel (weet niet hoe dat deel heet) waar de zuigers bovenop zitten aan de kopse kant.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja zeker wel, maar als ik een liter olie bestel en er gaat 1.3 liter in, dan heb ik tekort
Bijvullen geen probleem, maar een hele wisse is het wel makkelijk om een richtlijn te hebben

Henk bedankt, maar ook daarin niks over de olie :(
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.817
883
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ja zeker wel, maar als ik een liter olie bestel en er gaat 1.3 liter in, dan heb ik tekort
Bijvullen geen probleem, maar een hele wisse is het wel makkelijk om een richtlijn te hebben

Henk bedankt, maar ook daarin niks over de olie :(


Olie halen bij een adres waar je eventuele overtollige, onaangebroken verpakkingen weer terug kunt brengen? Da's één van de redenen dat wij vaak verf bij de vakhandel halen en niet bij de bouwmarkt...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
klopt maar de bouwmarkten hier hebben niet de airpress olie, nou zal dat in praktijk niet heel veel uitmaken
maar als ik er dan toch olie in giet, dan maar gelijk het eigen merk van de machine (gebrek aan kennis met die producten speel ik liever op safe)
 

coertvc

Actieve deelnemer
11 dec 2014
36
0
vraagje over jouw airpress; die 350 is aanzuig capaciteit, maar dit zegt niks over het rendement aan de slang. ik neem aan dat hij 240v is en hij kan max 10 bar aan. maar mijn vraag is de volgende; is het voldoende om er mee te spuiten voor langere periode zoals een half uur ? ik gebruik sinds kort een LPHV spuit en heb wel een juiste druk nodig en niet een die na een minuut of wat al half afzakt naar ' sputter lucht :)"

is er iemand die mij het verschil kan vertellen tussen een 350/100 op 400v en een op 240v ?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
nee dat is deze zeker niet
Je luchtvoeding zal ook wel meespelen, maar voor spuiten heb je echt wel een zwaardere compressor nodig

Maaruh, een half uur aan 1 stuk door spuiten ? dat moet wel groot zijn
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Het is toch een LPHV spuit? Die heeft maar 1,5 bar nodig. Daar hoef je geen monstercompressor voor te hebben. Opgegeven luchtvolumes zijn meestal bij 6 of 8 bar, de maximale werkdruk, terwijl jou verbruiksvolume bij een veel lagere druk zit.

Hang er desnoods een buffertank tussen, zoiets als een bandenpomp: https://www.gereedschapland.nl/product/1282/bandenvulapparaat,-draagbaar-061-1591-000

De compressor slaat al aan bij 6 bar, terwijl in je tank nog voldoende zit om 1,5 bar te leveren. Denk ook aan de oliefiltering en schone slangen. Olie en verf geeft nare resultaten. Beter een goed filter dan een goede compressor.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.857
2.517
Om een beetje fatsoenlijk te kunnen spuiten heb je een compressor nodig met een aanzuigvolume van 500 liter. Een lphv spuit gebruikt de zelfde hoeveelheid lucht. De druk is lager, maar het volume is groter. Met een lphv spuit komt er alleen meer verf op je werkstuk. Als je een kleinere compressor hebt en je wil een beetje doorspuiten, zal je je tankvolume moeten verhogen. Of je gebruikt een kleiner spuitpistool. Maar ik denk dat de meesten hier geen grote opjecten zoals auto's en bestelbussen gaan spuiten. Om een kastdeurtje te kunnen spuiten, kan je met een hobbycompressor en een bescheiden spuitpistool prima resultaten behalen.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Als het goed is heb je er een kijkglasje of peilstok op (zie foto's) .Meestal is het gewoon SEA 30 olie, maar Datona verkoopt speciale olie hiervoor in de hoeveelheid van 0,6 liter.
Naamloos.jpg4c.jpg875_0104_01.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik had inderdaad een kijkglaasje, de olie is inmiddels vervangen
Er ging iets van 0.25 in (zoveel kwam er ook uit ook)
Aangezien de olie vrij donker was, doe ik hem van de week nog een keer verversen (er blijven altijd resten zitten)
Ik heb een fles van 1 liter gekocht (compressor olie http://probin.com/tf-990-0-8710128000012-02218.html) dus ik kan er nog wel even mee voort
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Lijkt mij wel een goeie olie toe maar vergis je niet in de term '' hoeveel er uit komt moet er ook weer in"
maar hou het kijkglas of peilstok als maat.
Want het kan toch ook zo zijn dat ie olie verliest langs de zuigerveren of keerringen
en dan bestaat de kans dat ie na verloop van tijd op een te laag peil komt, of zie ik dat helemaal verkeerd?.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
nee daar heb je gelijk in
er ging we iets meer in, maar dat was niet heel veel, en alles via het kijkglas
Die hield ik toch we in de gaten
 

coertvc

Actieve deelnemer
11 dec 2014
36
0
een binnenkant van een boot spuiten had ik een half uur voor nodig... ik heb nu een hvlp spuit en gebruikt die voor de lakken. ik zie van Hed twee compressoren; een met snaar en de ander zonder, beide twee cilinder, de een direct aan gedreven de ander met snaar. en beiden 50 liter van airpress.

mijn vraag; welke van de twee heeft de betere techniek om continue lucht aan te voeren. met een hvlp spuit is 2 bar nodig met veel aanvoer van lucht. welke van de twee is het meest geschikt ? en voor namelijk waarom ?

ik gebruik nu van een buurman een 400v 200liter 400 aanzuig airpress.(die voldoet). zouden die airpress op bovenstaande fotos zoals een 425/100 of 350/100 op 220v de zelfde opbrengst hebben ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.