Ervaringen stalen lijmklemmen ecotools?

P

Pel

Guest
Natuurlijk als je wilt knijp je de meeste snelspanners kapot, ze zijn ook gemaakt om snel wat op elkaar te klemmen, als je met het lijmen krom hout bij elkaar moet trekken neem dan de zware kwaliteit lijmklemmen van ecotools.

Groet Pel.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.272
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
ik heb ook best wel een redelijk aantal van de snelklemmen van ecotools en mijn handen zijn grrot en kunnen een aardige kracht overbrengen, toch heb ik er nog nooit een stuk gemaakt, tuurlijk als je aan het eind van de handvaten gaat staan duwen heb je alleen het stukje plastic maar als je de gehele handvaten gebruikt heb je daar echt geen last van.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad Fantic, gereedschap gebruiken waar het voor bedoeld is, en ook op de juiste manier gebruiken, met geweld n..k je nog een ezel zeiden we vroeger wel eens.:)

Groet Pel
 

tvdpid

Nieuw lid
9 jan 2018
22
0
Misschien ga ik een beetje off topic, maar n.a.v. deze post heb ik eens gekeken naar het trefwoord "klemmsia" op dit forum.
Ik zag nl. een waarschuwing voor deuken in je hout met hoger vermelde lijmtangen. Ik was verbaasd over het minieme aantal 'treffers'.
Ik gebruik vrijwel uitsluitend klemmen van het merk klemmsia (https://www.google.be/search?tbm=is...sAKHbqKAFoQBQg6KAA&biw=2021&bih=1037&dpr=0.95).
Dit zijn ook geen éénhandsklemmen, wat soms zeer handig is, maar deze beschadigen je hout nooit en geven denk ik evenveel klemkracht (toch i.vgl.m. hoger afgebeeld formaat).
Ik ben daar heel erg tevreden van.
Enig nadeel: als je niet uitkijkt lijm je ze mee vast. :D
Groet,
Tom
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Inderdaad Fantic, gereedschap gebruiken waar het voor bedoeld is, en ook op de juiste manier gebruiken, met geweld n..k je nog een ezel zeiden we vroeger wel eens.:)Groet Pel

Hé, getverderrie Pel kon je geen betere uitdrukking vinden.:D

Ik heb ook meerdere maten snelklemmen van ecotools en ze voldoen prima al moet erbij gezegd worden dat de grote van 90cm voor die afstand wat minder geschikt zijn ze gaan nl. behoorlijk krom staan als je veel kracht zet.
En ik kan mij voorstellen als je dan met 2 handen gaat knijpen ze stuk gaan maar met een hand lukt het volgens mij ook niet.
Bij grotere afstanden en als het werkelijk strak moet dan gebruik ik de normale klemmen.

Mvg, :).
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.