Ervaringen stalen lijmklemmen ecotools?

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Ja heb ik ook een stelletje, doen gewoon goed waar ze voor gemaakt zijn.
Goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik heb ook Bessy lijmklemmen deze werken ook goed maar hebben een hele andere prijs.
Die van ecotools voldoen ook gewoon, ze zijn nu ongeveer 5 jaar oud en werken nog steeds goed.
 
Laatst bewerkt:

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Hoe lang heb je ze in gebruik simon? Mijn praxis klemmen begeven het na een jaar of 5 hobbymatig gebruik. Dat wil ik dus met aanschaf van nieuwe voorkomen..
 
Laatst bewerkt:

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Hoe lang heb je ze in gebruik simon? Mijn praxis klemmen begeven het na een jaar of 5 hobbymatig gebruik. Dat wil ik dus met aanschaf van nieuwe voorkomen..
De eenhandsklemmen heb ik nu 1-2 jaar, het plasticen huis laat wels los. De gewone klemmen zoals hier in staan heb ik 2 jaar, zien er uit zoals nieuw. Klemkracht is ook goed, beter dan de praxisklemmen die ik er voor had.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Heeft er iemand ervaringen met de stalen lijmklemmen van ecotools? Dit model spreekt me erg aan. Het liefst had ik Bessey gehad natuurlijk, maar die zijn nogal prijzig..

https://www.ecotools.nl/lijmtangen/


Bekijk bijlage 70476
Ik heb twee weken geleden verschillende maten hiervan besteld en ik ben zeer tevreden.
Kreeg meer ijzer dan ik had verwacht. Klem ze niet direct op het werkstuk want dan moet je met de stoomstrijkijzer de deuken er weer uit halen.
Maar eigenlijk vind ik dit een slechte review, gezien de geringe tijd dat ik ze in bezit heb.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Ik heb toch maar geinvesteerd in Bessey klemmen. Tweedehands welteverstaan..:) Zijn er zat van te vinden op marktplaats.
Gelijk maar een rekje voor gemaakt, zie foto.
IMG_1082.jpg

- - - Updated - - -

Ik heb toch maar geinvesteerd in Bessey klemmen. Tweedehands welteverstaan..:) Zijn er zat van te vinden op marktplaats.
Gelijk maar een rekje voor gemaakt, zie foto.
IMG_1082.jpg
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Goedzo 2de hands is beter voor het miljeu en de portomonee. Ik bezoek vaak rommelmarkten en de kringloop en ik heb nu een heel bonte verzameling turnus en bessey. En het is ook lekkerder werken; er zou maar een klodder verf op je gloedje nieuwe klemmen komen.:)
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
bruder klem.jpg
In de categorie goedkope lijmklemmen: ik zag op Amazon deze voorbij komen: https://www.amazon.de/gp/product/B003A6F7VI/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
Het lijken mij stevige klemmen en ik heb goede ervaringen met de prijs-kwaliteit verhouding van de 'professionele' lijn van Bruder-Mannessmann, ik heb daar ook steeksleutels van. Ik heb nog wat kleine klemmen nodig (zit te kijken naar de 30 cm) ik denk dat ik er maar een paar koop om uit te proberen. Iemand ervaringen?

Edit: Ik zit nog even verder te googelen. Bij een Nederlandse site vragen ze 18 euro voor de 30 cm (tegenover 4,20 bij Amazon!!). Op Amazon bieden ze overigens ook de 'standaard' lijmklemmen met rode handvatten aan, deze zijn zelfs nog iets goedkoper, maar neigen mij te veel naar de bouwmarkt-uitzoekbakkenkwaliteit. Mijn ervaring is dat de armen daarvan kromtrekken als je er alleen al naar kijkt, dus die paar dubbeltjes verschil zijn het mijns insziens niet waard.
 
Laatst bewerkt:

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Na een tijdje getwijfeld te hebben tussen investeren in Bessey en ECOTOOLS en consorten, heb ik uiteindelijk gewoon Bessey klemmen genomen. Ja ze zijn duurder, maar dat ben je na de aanschaf zo vergeten en ik koop gewoon af en toe wat klemmen erbij. Ik koop van Bessey dan wel gelijk de duurdere klemmen die geheel gesmeed zijn en niet met een deel gietwerk.
Je merkt bij het klemmen gewoon het prijsverschil met de bouwmarkt ramsj kwaliteit, die ik ook heb, en ik ga deze klemmen in mijn leven niet meer verslijten.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik heb een stel van deze van ecotools en die bevallen prima,zal echt wel verschil zijn met bessey maar zijn prima klemmen.Had altijd van die goedkope vd bouwmarkten boorde dan bovenin gelijk een schroefje erdoorheen want die wilden wel eens los raken.En dan doen ze ook gewoon hun werk ,namelijk klemmen.
Eenhandsklemmen heb ik ooit bij van cranenbroek gehaald en bijna gelijk richting gemeente archief gestuurd ,kreeg ze vaak niet meer los.
Heb ook nog 2 kitspuit klemmen vd praxis en die werken al een jaar of 20 perfect,soortgelijke uit een aanbieding braken de lipjes af waarmee je de klem losmaakt.
 

timmerman

Actieve deelnemer
17 mei 2008
32
0
De stalen klemmen van ecotools voldoen best. alleen breekt het houten handvat na verloop van tijd los (jaar of 2/3).
De eenhandklemmen zijn alleen voor heel licht gebruik, daar knijp ik de handvatten van kapot als het een beetje zwaar word.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb mijn ecotools klemmen (+/-15 stuk) nu 7-8 jaar, maar geen een waarvan het hout is gebarsten. Ook de snelspanners houden zich goed en klemmen prima. Van die snelspanners moet je alleen niet het zelfde verwachten als van gewone klemmen, maar dat is bij alle merken zo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.