Eerste kommetje van beukenhout.

P

Pel

Guest
Mijn eerste kommetje gedraaid van beukenhout, het is 7 cm hoog en 14 cm doorsnede. ik wilde om te beginnen een heel eenvoudig kommetje maken, dat is wel gelukt dacht ik, met de nadruk op eenvoudig.:) Het beukenhout laat zich heel goed draaien, achteraf had ik de ronding aan de binnenkant kleiner moeten maken. Ik heb het afgewerkt met noten olie. Ik was begonnen met een eiken kommetje, maar kwam er tijdens het draaien achter dat het hout een valbreuk had, ik kwam een gat tegen en dat werd allengs groter. Toen had uithollen m.i. geen zin meer, mede ook omdat het maar een heel klein kommetje was.

Groet Pel

eiken 1.jpg

eiken 2.jpg

1 van 1 beuken kommetje.jpg

2 Beuken kommetje.jpg

3 van 3  Beuken kommetje.jpg

4 Beuken kommetje.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Je bent goed bezig Pel. Doe zeker zo verder en geniet van uw volgende stukje.
Hou de eerste werkjes zeker bij en bekijk deze nog eens binnen een paar maanden of een jaar.
Het zal indrukwekkend zijn hoe de vooruitgang geweest zal zijn.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Dat gaat met sprongen vooruit goed bezig! ik zou het eiken kommetje ook gewoon afmaken in het ergste geval heb je er een mooie oefening uit.
 
Mooi Pel,

Pas op , als ik de verhalen mag geloven ben je zo verslaafd :cool:.
Ik ben benieuwd naar de vorderingen die je gaat maken.

Het kommetje vind ik mooi in zijn eenvoud en lekker solide. Doet een beetje denken aan een drink nap zonder oor.
Deze kan wel tegen een stootje. ;)

Gr Edwin
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Houtdraaien. ..... het is een virus waar je moeilijk vanaf komt.
Dus niet tegenstribbelen en gewoon doorgaan :D

Toen ik net was begonnen met houtdraaien kreeg ik op dit forum de tip om mijn eerste schaaltje te bewaren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.