goedkopere oplossing voor Starlock Zaagjes Fein

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
8x het zelfde bericht, volgens mij is meneer nog niet zo bekend met de term SPAM of hij heeft een bord voor zijn kop van hier tot utrecht
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Je kan de zaagjes zelf ook eenvoudig met een driehoekige vijl opnieuw scherp maken. Zijn genoeg youtube filmpjes van , dus oude 'botte' zaagjes niet gelijk weg donderen eerst proberen zelf opnieuw te slijpen. In het filmpje wat ik zag ging de zaag weer als boter door het hout heen. Wat de levensduur er van is geen idee zal wel niet te lang zijn.
 

rick76

Actieve deelnemer
8 nov 2015
76
1
Vandaag zaagje getest die ik gekocht had bij Aliexpress. Ik had van het merk Newone Bim 45x40 Metal&Wood besteld. Op het eerste gezicht ziet het zaagje er goed uit. Scherpe tanden en voelt kwalitatief goed aan. Het vast klikken op de Fein werkt zoals originele zaagjes, dus gewoon goed. Dan de proef op de som. Hoe zaagt het zaagje. Door hout gaat hij goed doorheen. Wel zie je het verf verdwijnen van het zaagje. Ik merk geen verschil met een origineel zaagje van Fein. Dan de test met het doorzagen van een schroef. Gelukt maar dat kost je ook een paar zaagtanden. Mijn conclusie na deze korte test is dat voor simpel hout werk de zaagjes goed genoeg zijn. Metaal zou ik ze niet gebruiken. Maar voor 3.50 Euro per zaagje is het zeker een aanrader al is het maar als reserve. Ik heb ook een filmpje gemaakt. Deze staat op Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=6NLFzuhybn8
 
  • Leuk
Waarderingen: Daan69

zwergje

Nieuw lid
19 dec 2020
1
0
Ook ik zoek een oplossing om goede betaalbare zaagjes/ schuurvoetjes zoals Ecotools die verkoopt op mijn nieuwe Fein 350 qsl met Starlock te kunnen gebruiken. De voorgaande info heeft mij nog geen oplossing gebracht helaas (of heb ik niet goed opgelet? De genoemde adapters heb ik niet kunnen vinden). Wel zie ik zéér betaalbare zaagjes met Starlock sluiting via Wish. Kwaliteit onbekend. Nou is mijn ervaring met Chinese webwinkels buitengewoon slecht: te vaak kreeg ik een niet besteld prul geleverd ipv het bestelde, omdat ze donders goed weten daar dat ze met een ontvangstbewijs weg komen, aangezien een discussie om je geld terug te krijgen dan vaak kansloos is en het vereiste terugsturen van het niet bestelde prul duurder is dan de hele transactie. Desondanks de link hier (maar wees dus gewaarschuwd).

 
Laatst bewerkt:

knud

Nieuw lid
9 jan 2015
3
0
Zoals iedereen kan lezen heb ik gisteren de Fein 350 mogen ontvangen. Vandaag lekker bezig geweest met oefenen. Nu kom ik er achter dat ik nog wat andere maten zaagjes zou willen.
Fein Heeft nu een nieuwe lock methode namelijk de Starlock. Oude zaagjes passen niet. Je moet de de Starlock van Fein aanschaffen.

Nu schreef forumlid Roeliepoelie in mijn andere onderwerp dat er een adapter te koop is bij Ecotools en dat je dan goedkopere zaagjes kan gebruiken. Echter door forumlid Iedereen en niemand wordt geschreven dat hij dit heeft geprobeerd maar dat de zaagjes toch niet lekker passen en daardoor niet goed zagen.

Nu is mijn vraag wie heeft hier een mooie oplossing voor? Zijn er al Starlock zaagjes van een ander merk op de markt? Of zijn er betere adapters dan Ecotools?
misschien deze: Starlock adapter iemand ervaring?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.