goedkopere oplossing voor Starlock Zaagjes Fein

rick76

Actieve deelnemer
8 nov 2015
76
1
Zoals iedereen kan lezen heb ik gisteren de Fein 350 mogen ontvangen. Vandaag lekker bezig geweest met oefenen. Nu kom ik er achter dat ik nog wat andere maten zaagjes zou willen.
Fein Heeft nu een nieuwe lock methode namelijk de Starlock. Oude zaagjes passen niet. Je moet de de Starlock van Fein aanschaffen.

Nu schreef forumlid Roeliepoelie in mijn andere onderwerp dat er een adapter te koop is bij Ecotools en dat je dan goedkopere zaagjes kan gebruiken. Echter door forumlid Iedereen en niemand wordt geschreven dat hij dit heeft geprobeerd maar dat de zaagjes toch niet lekker passen en daardoor niet goed zagen.

Nu is mijn vraag wie heeft hier een mooie oplossing voor? Zijn er al Starlock zaagjes van een ander merk op de markt? Of zijn er betere adapters dan Ecotools?
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Inderdaad, had wat zaagjes besteld maar merkte dat er toch op een of andere manier speling op zat, Waardoor het zaagje gewoon stil blijft staan in het hout terwijl de Fein gewoon beweegt.
 

stanley

Actieve deelnemer
12 aug 2013
30
1
ik heb zelf de bosch blauw multitool en tot op heden is het mij niet opgemerkt dat ze stil vallen.
gebruik ze ook zonder dat ringetje adapter/verloop.
ik zal er eens op letten.
qa prijs vind ik de kwaliteit wel verrassend goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Infinity

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Vorige week stond ik na het overlijden van mijn 16 jaar oude supercut in de ijzerwarenhandel waar een mooie aanbieding was van het nieuwste model met een extra koffer met accesoires en ik had hem al bijna afgerekend toen ik me bedacht dat al mijn zaagjes die ik nog heb niet meer passen en dat ik nog wel een paar jaar kan wachten tot prijsvechters dit model zaag mogen produceren
Op het laatste moment toch een festool vecturo mee naar huis genomen .
Deze is dan wel duurder maar als je gemiddeld 5 zaagjes per week verslijt haal ik dat er wel weer uit in een jaar
Zelf heb ik er een hekel aan dat producenten onder het mom van verbetering je een klantenbinder in de maag splitsen. Bedankt Fein !
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb de Fein supercut dus de zware versie.
En deze zaagjes had ik besteld https://www.ecotools.nl/multitool-zaagblad-hcs-type-068h-s/ en nog wat kortere bredere, maar die heb ik nog niet getest.
Juist, daarom is de info die je geeft voor rick76 niet relevant want die heeft de FMT350QSL met starlockplus opname.
En volgens mij passen daar de zaagjes van Ecotools met unilock aansluiting en de Ecotools adapter U wel goed op.

Ik las bij Fein bij de FAQ het volgende:
Zijn er adapters, om MultiMaster accessoires (Steropname) op de SuperCut (zeskant opname) te spannen?
Ja, er zijn diverse adapters leverbaar, afhangkelijk van het type machine.

En vond deze afbeeldingen,

Supercut adater.jpg
Misschien moet jij deze eerst gebruiken voordat je die andere zaagjes gaat gebruiken?
Mvg,:).
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Maar op mijn fein zouden alle zaagjes moeten passen met starlock aansluiting. Dus starlock, starlock plus en starlock max. En het is ook niet dat de zaagjes van ecotools er niet op passen, maar de hoekige cirkel lijkt gewoon niet helemaal goed pas waardoor hij niet lekker zit. En bij normale belasting gaat dan de fein in het zaagje bewegen in plaats dat het zaagje beweegt. Moet wel zeggen dat ik alleen nog de langste zaagje heb getest in hard eiken, dus ga binnenkort nog eens in vuren proberen. Maar de lange zaagjes van fein hadden nergens last van in hetzelfde hout.

En die adapters zijn voor de oude supercut en passen niet in starlock machines.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Oh, ik wist niet dat de nieuwste supercut geschikt was voor alle starlock opnames.
Dan zouden in principe de zaagjes moeten passen is de hoekige cirkel bij meerdere zaagjes niet goed?
Want dat is juist wat goed moet passen anders is het inderdaad niks.
Bedankt voor de info, ik ga gelijk alle zaagjes controleren want ik heb er ook maar pas 1 gebruikt en dat ging goed.
Mvg, :).
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik heb twee zaagjes gebruikt en daarna een fein zaagje gepakt. Dus ik weet niet hoe de rest is, ik hoop beter want het zijn verder prima zaagjes.

En anders Mischien eens een mailtje naar ecotools wagen, kijken wat hun er op zeggen.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Heeft iemand inmiddels al de Ecotools adapter en bijbehorende zaagjes getest met een Fein uit 2017 met het nieuwe starlock systeem? Ik vind die aanbieding die rick76 heeft gekocht namelijk wel interessant.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ja heb pas weer wat Houtrot moeten zagen, en heb toe de wat kortere zaagjes gepakt. De passing vindt ik nog steeds niet helemaal honderd procent, maar er valt mee te zagen zolang het niet al te zwaar werk is. In hard hout met de langere zaagjes is mij nog niet echt gelukt met de namaak blaadjes.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb in het weekend mijn Fein FMT250QSL met het nieuwe starlock-plus system een test gedaan en heb verschillende zaagjes erop gezet
en de beweging met de hand gevoeld en merkte geen verschil in speling met het Fein zaagje en de Fein schuur driehoek dat erbij zit.
Met de adapter en het Ecotools 022j-s zaagje PC040046 (229 x 482).jpg een stukje door hout gezaagd en dat ging erg goed.
Maar ik heb allang nog niet alle zaagjes en mogelijkheden getest.

Misschien zit er toch verschil in het Fein supercut systeem van iedereen en niemand en tussen die van mij.
Mvg,:).
 
Laatst bewerkt:

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Beide bedankt.

Wellicht heeft Spaander gelijk en is er inderdaad een verschil, maar ik denk dat ik de gok wel durf te nemen.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik heb in het weekend mijn Fein FMT250QSL met het nieuwe starlock-plus system een test gedaan en heb verschillende zaagjes erop gezet
en de beweging met de hand gevoeld en merkte geen verschil in speling met het Fein zaagje en de Fein schuur driehoek dat erbij zit.
Met de adapter en het Ecotools 022j-s zaagje Bekijk bijlage 70993 een stukje door hout gezaagd en dat ging erg goed.
Maar ik heb allang nog niet alle zaagjes en mogelijkheden getest.

Misschien zit er toch verschil in het Fein supercut systeem van iedereen en niemand en tussen die van mij.
Mvg,:).

Ik denk dat de aansluitingen wel het zelfde zijn, maar denk eerder dat het verschil in het vermogen zit. Die van mij heeft 200 watt meer dus komt er veel meer kracht op de aansluiting, en zeker met lange zaagjes in bijvoorbeeld eiken. Want zoals gezegd ging het met de korte zaagjes een stuk beter. Maar niet zo goed als van fein zelf, maar daar is de prijs ook naar.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik heb inmiddels mijn Fein FMM350QSL en de Ecotools zaagjes binnen. Heb er nog niet mee gezaagd, maar de Ecotools zaagjes lijken goed te passen en zitten zover ik kan zien net zo stevig vast als de originele zaagjes van Fein.
 

rick76

Actieve deelnemer
8 nov 2015
76
1
Ik denk dat de aansluitingen wel het zelfde zijn, maar denk eerder dat het verschil in het vermogen zit. Die van mij heeft 200 watt meer dus komt er veel meer kracht op de aansluiting, en zeker met lange zaagjes in bijvoorbeeld eiken. Want zoals gezegd ging het met de korte zaagjes een stuk beter. Maar niet zo goed als van fein zelf, maar daar is de prijs ook naar.

ben benieuwd naar je bevindingen
 

Hans333

Nieuw lid
25 nov 2018
1
0
Eco tools verkoopt de starlock plus zaagjes niet meer. Per nov 2018
Heb nu lading uit china besteld. 26 zaagje voor 45€.
Ff afwachten wat kwaliteit is.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Even een oud topic terug naar boven halen. Heb ook een nieuwe Multimaster FMM 350 QSL in huis gehaald, veel beter dan de groene bosh die ik vroeger had. Alleen passen dus alle zaagjes niet meer en overal waar ik zoek kosten de zaagjes tussen de 8 en 10 euro, slik. Waarom is ecotools gestopt met de verkoop van de zaagjes? En ook bij aliexpress vind ik amper iets.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.