Kettingkast open maken

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Goedemorgen,

Even iets heel anders, ik moet de kettingkast van de fiets van mijn kleindochter vervangen.
Nu heb ik een Hesling Saber kettingkast gekocht maar weet niet hoe ik het zwarte kapje dat achter over de versnelling komt moet loskrijgen.
Hesling Saber.jpg
Als dat kapje eraf is dat weet ik wel hoe het verder gaat omdat het dan hetzelfde is als bij de kapotte kettingkast (Hesling N'Close).
Nu weet ik dat er op dit forum een schat aan wetenschap aanwezig is dus vandaar mijn vraag.
Op het internet kan ik niets erover vinden hoe dat moet terwijl er wel tientallen vragen over zijn.
Van de kapotte kettingkast (Hesling N'Close) had ik in het verleden wel een paar youtube filmpjes gevonden maar die zijn niet meer beschikbaar.
Helaas is het geen houten kettingkast want dan had ik zeker van touh een kant en klaar antwoord gekregen ;)
Maar ze zijn van kunststof waarvan de lipjes bij verkeerd demonteren spontaan afbreken.
Wie kan mij hiermee helpen want er zal vast wel iemand zijn die dit probleem heeft opgelost.

Mvg, :).
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Ik vermoed dat je hieruit kan afleiden hoe te werk te gaan, maar dat had je waarschijnlijk al gezien anders had je vraag niet gesteld.
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik vermoed dat je hieruit kan afleiden hoe te werk te gaan, maar dat had je waarschijnlijk al gezien anders had je vraag niet gesteld.
Ik had dit plaatje nog niet gezien omdat ik niet op het kapje had gezocht.
Toch bedankt MarchelG, naar aanleiding van deze afbeelding is het mij gelukt om het kapje te verwijderen
Aan het plaatje kon ik zien dat je het naar achteren moet trekken, nu ging dat niet gemakkelijk en ik dacht nog dat gaat niet lukken en ineens schiet het eraf.
Omdat ik de kettingkast in huis heb (dus op kamer temperatuur) is er gelukkig niets afgebroken maar als je dat nu buiten zou doen zeer waarschijnlijk wel.
Ik begrijp niet dat er geen beschrijving bij zit hoe je dit moet demonteren en de manier waarop is nu ook niet je van het.
Nu kan ik eindelijk de fiets in orde maken en maar hopen dat deze kettingkast er voorlopig niet af hoeft.

Mvg,:).
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Top, altijd leuk als het dan lukt! (hopeloze website van Hesling)
Ja, de webside is van Hesling vond ik ook niet geweldig maar hun service is top.
Ik had hun jl. zaterdag ook een e-mail met mijn vraag gestuurd en na het weekend had ik een handleiding.pdf over het de-monteren van de saber ontvangen.
Mvg, :).
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.