Bosch gts10 xc prestaties

Kees78

Actieve deelnemer
26 okt 2017
45
8
stichtse vecht
Hallo allemaal,

Sinds 2003 heb ik een Bosch gts10 in mijn bezit waar ik altijd veel plezier van had, de zaag was niet te stoppen.
Maar aan alles komt een eind en na een ontplofd anker werd het tijd voor wat nieuws. Na wikken en wegen weer de Bosch gts10 xc aangeschaft lekker als vanouds.
Uiterlijk vrij hetzelfde, blad iets kleiner , extra roltafel en vermogen motor hoger. Super tevreden tot....... Ik wat hout ging schulp en en iedere keer het blad tot stilstand komt.
Zaag ik te snel? Is mijn blad bot??? Heb nog nooit zoveel keer mijn blad verwisseld als afgelopen week .hardhout schulpen gaat lastig. vandaag vuren regel geschulpt dus 70mm. zelfs het bijgeleverde blad heeft daar moeite mee. Dat was mijn aanzet om Bosch te bellen en na mijn uitleg was het waarschijnlijk een productie fout en moet de zaag terug voor repartie. Waar ik nu op hoop is dat het echt aan de machine ligt en ik een sterkere motor krijg. Hoe ervaren jullie de machine met zagen van eiken en merantie, heeft hij daar ook moeite mee of komt hij er makkelijk doorheen en dan heb ik het natuurlijk niet over latjes van 15mm

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Wat voor blad schulp je mee? Hoeveel tanden heeft dat blad? Ik kan met het standaard geleverde blad mijn GTS10XC ook stil krijgen in 5 cm dik beuken.
 

Kees78

Actieve deelnemer
26 okt 2017
45
8
stichtse vecht
Met de oude zaag had ik voor schulpen 40t en ging overal doorheen. Daarnaast nog 60t voor strakker resultaat.

Nieuwe zaag heeft meegeleverd 24t en heeft met schulpen daar zelfs moeite mee . Met 40t staat ie bijna gelijk stil
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik heb nog NOOIT en probleem gehad met deze zaag. Het originele blad gebruik ik niet maar wel een schulp- en een afkortblad uit de Professional-serie van Ecotools.
Als boter door hard maple, essen, eiken, merantie, mahonie, etc.
 

Kees78

Actieve deelnemer
26 okt 2017
45
8
stichtse vecht
Klinkt als mijn eerste zaag Pieter. Is er toch nog hoop denk ik. Gebruik hem bedrijfsmatig dus ik hoop dat reparatie een beetje snel gaat. Timmerman zonder zaag is als een vis op het droge
 

Kees78

Actieve deelnemer
26 okt 2017
45
8
stichtse vecht
Klinkt als mijn eerste zaag Pieter. Is er toch nog hoop denk ik. Gebruik hem bedrijfsmatig dus ik hoop dat reparatie een beetje snel gaat. Timmerman zonder zaag is als een vis op het droge
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.