Boorkophouder conus - Kennisvraag :)

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Beste wijsheren van het forum,

Ik heb een beetje hulp nodig...
Via Aliexpress een boorkop met houder besteld (klik).
Nu wil het volgende; de boorkop is geleverd, zij het beschadigd, de kophouder is niet geleverd.
Aliexpress laat mij het product houden en stort mijn geld terug.
Tot hier gaat alles prima, die boorkop repareren is immers een eitje :)
Nu wil ik niet weer 1,5 maand wachten om de boorkop op mijn draaibank te kunnen monteren, dus ik ben op zoek naar een bijpassende maat...

Jawel, hier dus nu mijn probleem:

Is een MT2-JT3 hetzelfde als een MT2-J3?!
Zijn beide nu morse conus 2 naar jacobs 3?
Ik kan nergens een onderscheid vinden tussen de twee...

Bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Volgens mij is JT en J hetzelfde, maar 100% zeker ben ik niet. Het is ook niet gangbaar meer, de DIN norm met de B-konus is veel gebruikelijker. Dat is een verkorte afgeleide van de Morsekonus namelijk. Het is een overzees dingetje, want in de US gebruiken ze het nog wel.

Weet niet of je die stift hier kunt krijgen, onze gereedschappenleverancier heeft hem niet in de boeken staan ( heb ik even nagekeken).

Maar als je het geld heb teruggekregen, koop je toch deze:
https://www.hogetex.com/spannen/boorhouders/diverse-boorhouders/zelfspannende-boorhouders

Kost praktisch hetzelfde, daar had ik dus niet voor naar Ali gegaan. En daar zit een gangbare B-konus op. Kwaliteit zal vergelijkbaar zijn.

HBM heeft ze ook, maar daar heeft niet iedereen goede ervaringen mee.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Heren, bedankt voor het meedenken, maar voor €25 met verzenden had ik daar toch echte de beste deal.
Hoe dan ook, ik heb nu gewoon een J3 besteld via mijn werk en hoop ‘m na het weekend te krijgen.
Dan maar eens kijken of we het over dezelfde conus hebben of dat J3 en JT3 inderdaad andere conussen zijn...

To be continued...
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Beste wijsheren van het forum,

Ik heb een beetje hulp nodig...
Via Aliexpress een boorkop met houder besteld (klik).
Nu wil het volgende; de boorkop is geleverd, zij het beschadigd, de kophouder is niet geleverd.
Aliexpress laat mij het product houden en stort mijn geld terug.
Tot hier gaat alles prima, die boorkop repareren is immers een eitje :)
Nu wil ik niet weer 1,5 maand wachten om de boorkop op mijn draaibank te kunnen monteren, dus ik ben op zoek naar een bijpassende maat...

Jawel, hier dus nu mijn probleem:

Is een MT2-JT3 hetzelfde als een MT2-J3?!
Zijn beide nu morse conus 2 naar jacobs 3?
Ik kan nergens een onderscheid vinden tussen de twee...

Bedankt voor de hulp!

Deze heeft ook draad voor een draw bar (trekstang?) zodat je hem vast kan zetten in de headstock spindle.

Je kan hem ook met een tang bestellen voor in een boor machine.

https://www.amazon.com/DRILL-CHUCK-...qid=1510898538&sr=8-10&keywords=mt2+jt3+arbor
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.