Verschil no 4 stanley

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Goedemiddag mensen, ik heb een vraag over wat het verschil is tussen een bailey nr 4, met houten handvaten , en tussen kunststof handvaten .

Ik heb een schaaf gekocht waarvan ik dacht dat het met houten handvaten was, maar het bleek eentje met kunststof handvaten te zijn,

Mijn schoonzus nam het mee uit enschede.

Ik wilde graag een schaaf hebben die goed is en lang meegaat.

Alvast bedankt vrienden.

Gr Danny
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
een nummer 4 is een nummer 4, zelfde afmetingen en type schaaf, lijkt me duidelijk. Verder de handvaten.. lijkt me ook duidelijk.

Dan zou je kunnen zeggen dat de kunststof handvaten van latere mindere kwaliteit productie is, maar ze worden ook al heel lang met kunststof handvaten gemaakt.. Oudere schaven (ongeveer net na of voor WO2) zijn wat robuuster, dikker staal, beter staal. Alle recentere Stanleys hebben wat hulp nodig, maar zijn na tunen best aardige schaven. Wil je meer kwaliteit, koop er een betere kwaliteit beitel voor. Samen met een vlak- en polijstbeurt zou je dan in theorie een schaaf moeten hebben die een leven lang meegaat.

Ennn, last but not least.. Als mooie oefening voor je houtbewerkingskills: Je hebt twee voorbeelden op de schaaf zitten waarmee je 2 nieuwe handvaten, van hout, van kan maken..
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Bedankt rizz, ik wilde alleen weten of ik hier een poosje mee vooruit kon of dat ik hem beter kon doorverkopen voor een andere.

Btw, ik heb deze uit elkaar gehaald op het werk, en maak hem weer netjes.

Dit heb ik vandaag gespoten.IMG-20171115-WA0007.jpg
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Dan is je antwoord: Maak 'm vlak, polijst de bodem en je hebt een schaaf waarmee je je skills kan verbeteren.

Vergeet je overigens niet om de belangrijke delen hierboven weer van lak te ontdoen? De delen waar de kikker op staat moeten glad zijn bijvoorbeeld, anders heb je een schaaf die het niet goed genoeg doet..
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Dag meneer Brekelmans , de plek waar de kikker komt moet ik inderdaad schoonmaken, dat komt goed.

Zijkanten had ik afgeplakt, na deze foto heb ik dat verwijderd.

Bedankt voor je bericht grote vriend.
Gr Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.