Einhell zaagtafel TC-TS 2031 U

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
heb er zelf geen ervaring mee, ook met het merk niet..... maar over het algemeen hoor je wel dat ie z'n naam eer aan doet.... 'ein hell' dus :)
ik denk persoonlijk dat je beter een 2e handse zaagtafel op mp kan scoren

succes ermee!
 

jph1981

Nieuw lid
15 nov 2017
5
0
heb er zelf geen ervaring mee, ook met het merk niet..... maar over het algemeen hoor je wel dat ie z'n naam eer aan doet.... 'ein hell' dus :)
ik denk persoonlijk dat je beter een 2e handse zaagtafel op mp kan scoren

succes ermee!

Haha bedankt voor de reactie.

Dus het merk is berucht 🙂

Naja, de machine zal ik niet dagelijks gebruiken schat ik in. Maar je wordt overspoeld door merken en types als je gaat zoeken. Weet inmiddels niet eens wat voor machine ik überhaupt moet aanschaffen voor wat ik wil gaan doen 😐😁


Groet JP
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
En gebruik even de "search" functie van deze site (rechts boven), er is hier al heeeeeeeeel veel geschreven over zaagtafels. Dan kan je je wat verdiepen en voorjezelf misschien wat duidelijker maken wat je zoekt/wil.
 

jph1981

Nieuw lid
15 nov 2017
5
0
En gebruik even de "search" functie van deze site (rechts boven), er is hier al heeeeeeeeel veel geschreven over zaagtafels. Dan kan je je wat verdiepen en voorjezelf misschien wat duidelijker maken wat je zoekt/wil.

Hoi Joris bedankt ook voor de reactie. De zoekfunctie had ik reeds gebruikt voor bovenstaand type zaagtafel maar kwam alleen een verkoop advertentie tegen.

Gr JP
 

tuoh

Oud hout
Ver weg blijven van die dingen, is amper geschikt als brandhoutzaag. Een goede zaagmachine kost nu éénmaal geld.
Zet voor jezelf eerst al eens je mogelijke projecten en vaardigheden op een lijstje.Is het voor één bepaald project, en is de (hobby of beroeps) toekomst verder nog duister, probeer dan om je hout ergens (te laten) zagen. Spaar je al flink wat geld en teleurstelling uit.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik vergelijk machines wel eens met auto’s.
Je kan het zien als een Rolls Roys en 2CV.
Dit is dan de 2CV.
Je kan met beide vooruit.
Er is best wel mee te zagen.
Ik heb geen ervaring met die Einhell zaagmachine, maar wel met het type zaag.
Je kan daar best mee uit de voeten. Zeker als je nog niks anders gewend bent.
Het is wel heel belangrijk dat je weet wat je doet.
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Ooit eens een 2e hands gekocht en zoals eerder geschreven alleen voor brandhout geschikt, nu wat beters de oude maar naar de schroot gebracht durfde het een ander niet aan te doen!
 

jph1981

Nieuw lid
15 nov 2017
5
0
Bedankt iedereen voor de reacties. Dan zal ik toch naar iets anders moeten gaan kijken. Zag onlangs ook het merk ryobi voorbij komen en volgens de verkoper bij de Bauhaus zijn veel professionals erg tevreden met dit merk. Misschien dat merk maar aanschaffen dan :)
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik zou me niet zo snel laten afschrikken door wat men hier roept.
Einhell,is een low budget merk.
Dat zegt niks over wat j er mee kunt.
Als het voor huis tuin en keuken gebruik is, kan het prima volstaan.
Zoals ik eerder schreef, je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Ik zou er een heel huis mee kunnen inrichten.
Wij hadden vroeger allemaal van dat soort zagen op locatie staan.
Dat ging voornamelijk over interieurbouw.
Het basiswerk werd voorbereid in de werkplaats, maar er bleef altijd genoeg te zagen op karwei over voor dat soort zaag.
We hebber er zelfs plaat mee gezaagd. Dat dient wel met een paar man voorzichtig te gebeuren, want zo'n zaagasje is wel gauw krom.
Geef vooral de moed niet op.
Mij lijkt het een prima ding, voor dat geld, ook al denkt men hier anders. Ik ken al die mensen niet en weet niet wat ze kunnen?
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ryobi, kan ik uit ervaring vertellen, is een goede keus. Beetje de middenmoot, stukken beter dan Einhell, minder dan Mafell. Degelijk en betaalbaar. Uit de doos moet je de machines altijd even goed afstellen, maar dan zagen ze prima. Aanrader!

Succes!

Groet, Rob.

PS: Einhell vind ik persoonlijk slecht. De twee ervaringen die ik heb met dit merk zijn allebei slecht bevallen. Een figuurzaag, gekocht voor een eenmalige klus, was al snel defect, reparatie duurde erg lang, en eenmaal terug was het ding binnen drie gezaagde meters weer naar de bliksem. Teruggebracht, geld terug gekregen. Buurman met Einhell afkortzaag vroeg me om goede raad omdat het ding niet nauwkeurig zaagde. Veel aandacht aan gegeven maar het ding was gewoon niet goed te krijgen. Nameten leerde dat de aluminium basis niet recht was. Leverancier vond "dat je voor dat geld niet meer kon verwachten". Ik ben helemaal klaar met Einhell!
 
Laatst bewerkt:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Bij Einhell moet je ver weg blijven.

Als een simpele startzaag het doel is, zijn er goedkope alternatieven die beter zijn. Dit is een zogenaamde bouwzaag. Wordt gebruikt voor de ruwbouw, en ook voor werk in de tuin geschikt. Als dat goed genoeg is, ga dan voor de Makita 2712: https://www.zaagmachineshop.nl/product/707178/makita-2712-315-mm.html

Is van een merk met service en naam, en zelfs deze verkoop je nog door als je wat nieuws wil.

Ben je echt naar een betere machine op zoek, spaar dan door voor de Dewalt DW745. Die bevalt zeker en zaagt een stuk nauwkeuriger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.