Een ronde hoek die verjongd. Hoe maak ik dat?

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Beste lezers,

Een klant wenst een tafelblad met een paar kenmerken waarvan ik niet zomaar weet hoe ik dat het beste kan maken.

Vanwege eerdere successen dacht ik het hier maar eens in de groep te gooien. Het gaat om een tafelblad met een vrij ronde hoek, een radius van tussen de 2 en 4 cm denk ik zo. Dit is nog niet zo spannend maar het blad wordt 30 mm dik en moet aan de zijkant verjongen naar 12mm.

Hoe verjong ik de ronde hoek? Op de foto staat een voorbeeld van een dergelijk project.

Dank jullie wel voor het lezen.


IMG_4576.jpg
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Twee (referentie)lijntjes trekken en daarna de blokschaaf eens afstoffen en gaan ermee. Met een scherpe schaafbeitel erin is dat zo gefikst.

Haha mooi verwoord;) Ik denk ook dat dit de beste oplossing is.
Of met een elektrische schaafmachine, mits het blad niet van hpl is
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik zit met hetzelfde 'probleem', bij een salontafel voor mezelf... Alleen dan bij de hele omtrek van de tafel :rolleyes:
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Ik heb gewoon een 45 graden frees rondom mijn bureaublad gehaald. De hoeken heb ik met de schuurmachine verder afgerond.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.