Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Werkbank Nooitgedacht

Mijn vader stopt met klussen, en wilt zijn schuurtje opruimen.
    Hij heeft nog zon' mooie nooitgedagt werkbank die nu in mijn schuurtje staat
    Ik moet het nodige gaan doen aan het blad en ik wil er lades onder gaan monteren.
    Mogelijkheid tot vier bankschroeven maar ik heb er aan twee genoeg, in ieder geval 1 meer dan op mijn oude werkbank.

Qua afwerking wordt het waarschijnlijk olie, het geheel moet eerst drogen want tijdens het transport vandaag was het aan het stortregenen

IMG_20171114_181354.jpg

Mooi man, de werkbank van je vader een nieuwe toekomst geven! Op de ambachtschool moesten we de werkbank jaarlijks met een fijne tandschaaf schoonmaken en opruwen, waarna deze weer in de gekookte lijnolie werd gezet.

Succes! Fons

Dat is een mooie werkbank!

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Die moesten wij vroeger op de ambachtschool op het einde van het schooljaar helemaal glad schaven, zodat er geen enkel deukje meer in zat, dat was gewerkt kan ik je wel vertellen.

Groet Pel
    Hout wirktj.

Er zitten nog een boel spijkertjes en metaal resten in, die moet ik eerst doorslaan/verwijderen. Daarna ga ik kijken of ik de boel kan vlakken.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik zou hem schuren met een excentrische schuurmachine dan zie je de spijkertjes vanzelf verschijnen, en daarna zoveel mogelijk verwijderen.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Ja ik pakte gisteren mn schuurmachine en kwam er een aantal tegen. eerst drogen want het stof was vochtig dus dat wordt dan geen pretje.

Er is niets mooier om van je ouweheer over te nemen, .

Forum Rechten