van een eekhoorn die een kat werd...

Marjan

Nieuw lid
22 mrt 2017
13
0
Belgie, West-Vlaanderen
Hallo,

Hier een bescheiden poging tot houtsnijden.
Buiten de verplichte werken op de middelbare school tijdens handenarbeid, en hier en daar een tak bij een kampvuur, is dit eigenlijk de eerste keer dat ik iets beeldends maak uit hout.
Geinspireerd door een gesprek op de houtbeurs met Edwin van Hartvoorhout en de fijne werkjes van Nerf, heb ik deze kat gemaakt.
In beginsel ging het richting eekhoorn met pluimstaart, maar de kop leek meer en meer op een kat. Vandaar een kat dus. Die hebben ook een dikke staart, toch?! :rolleyes:

Het is precies nog niet helemaal klaar, maar ik weet even niet goed hoe verder. Ik ben vooral bang om met verfijning /afwerking het uitzicht dat ik nu heb te verprutsen.

Ik ga het een beetje laten staan, dan krijg ik er waarschijnlijjk wel nieuwe ideeën over.

Het is trouwens gemaakt uit een stukje verse berk uit eigen tuin.

groeten, Marjan

...en nu wilde ik een foto toevoegen, maar ik ben mijn gsm vergeten...
Dat zal dus tot morgen moeten wachten, maar dat houdt het spannend, niet? :p
 

Marjan

Nieuw lid
22 mrt 2017
13
0
Belgie, West-Vlaanderen
IMG_20171109_211647503.jpgIMG_20171109_211731222.jpgIMG_20171109_211804312.jpgIMG_20171109_211845389.jpgIMG_20171109_211859591.jpg

Er kwam natuurlijk weer wat tussen zoals altijd, eerst een weekend, en dan een waterlek in de badkamer...

Maar hier dus de kat. Het puntje moet nog van de staart, om een dikke pluisstaart weer te geven.
Ondertussen is het blokje natuurlijk ook gescheurd, maar dat geeft me niet zo. Verder moet er nog wel wat aan afgewerkt worden, maar daar moet ik eerst nog eens een poosje naar kijken.
Voorlopig geen snijwerk, eerst wat EHBO voor mijn badkamer!
 
Hoi Marjan, goed te horen dat je gewoon lekker bent begonnen met snijden. Fijn dat we jouw hebben kunnen inspireren, daar is zo'n dag tenslotte voor. Lang niet gek voor de eerste keer. Verwacht niet te veel, de ervaring die je op doet is belangrijk. De kat ziet er uit als een kat 😋. Ik hoop dat jullie de lekkage in de badkamer nu wel dicht hebben. Ik zelf heb de aankomende tijd weinig tot geen tijd om hout te bewerken. We hebben een ander huis gekocht en daar zal voorlopig al onze vrije tijd in gaan zitten.

Groetjes Edwin
 
P

Pel

Guest
Mooi figuratief uitgesneden Marjan zeker voor een eerste keer, je zou in het neusje misschien nog twee kleine gaatjes kunnen maken?

Groiet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.