OSB3 blanke afwerk lak, ook voor mes en groef en kopse-kanten.

R

rvamerongen

Guest
Beste allemaal,

Aan het rondneuzen geweest hier als ook wereld wijd.
Heb iets gevonden maar of dit 'Het' is, weet ik niet. Rustoleum Zinsser Laccer maar kon het alleen via de UK en US vinden.
Deed altijd veel met glitsa, maar er is altijd (veel?) beter. Vind dat Glitsa toch gelig verkleurd op den duur.

Het gaat om een HSB werkplaatsje met richting de binnen zijde Miofol folie met daarop OSB3 18mm als afwerking. Het OSB blijft blank, "puur natuur" dus.
Ik wil voordat ik ze er tegen aan schroef, de mes en groef en kopse kanten behandelen zodat ze minder vocht ( olie, waterdamp, water met zeep/schoonmaak ) opnemen en er geen stof nestjes in kunnen komen en boenbaar zijn. Hmm, is Boenbaar een woord??
Op de zichtzijde wil ik ook nog een laagje erop zetten voor extra bescherming.

Normaal smeer ik de randen in met menie om ze te beschermen en werkt prima, maar nu omdat ik de zichtzijde blank wil hebben met een extra blanke lak laag, zijn oranje streepjes niet wenselijk.
De onder zijde smeer ik wel in met menie, maar deze is niet zichtbaar omdat er een plint er over heen komt.
Liefst zou ik graag deze lak ook gebruiken om een tweetal montage werkbankjes af te werken welke een blad hebben van MDF.

Iemand aanwezig met suggesties en ervaringen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.