Schuurramen eruit plaat hout erin. Mini projectje

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Vaak zie ik de meest prachtige werkstukken of werkplaatsen voor bij komen hier. Ik heb vandaag maar eens een grote plaat multiplex op maat laten zagen en met de schuur aan de slag gegaan. Ja er mist een stuk onder maar daar ga ik nog wat op vinden :) Plaat was trouwens verkeerd door mij ingemeten en moest nog cm af. Verder paste die op de mm.

Alles eruit klein stukje hout er tussen geplaatst. De grote oranje stukken heb ik wel geschaafd echter was het sloophout redelijk op :)
IMG-20171111-WA0001.jpg

Houten balken zijn door de kity heen gegaan en worden natuurlijk weer hergebruikt.

WP_20171111_14_58_40_Pro.jpg

Na samen met de vrouw de plaat 1 cm korter gemaakt te hebben, deze samen met dochter (9 jaar) erin geplaatst. Zij vond het heerlijk om met de goedkope spijkerpistool van de aldi de spijkers erin te rammen.
De plaat is inmiddels in de grondverf gezet en zal voor de winter voorzien worden van een tweede grondlaag mits het niet te koud wordt. Voor nu winter klaar zeg maar.

WP_20171111_15_47_06_Pro.jpg

Videootje van kity 635 die balk vreet.

 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Waarom heb je heb je het slechte stukje linksonder ook niet gelijk aangepakt?
En ga je nog aan de binnenkant van het hout isoleren?
Mvg, :).
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Hey Spaander, de schuur heeft open stukken boven. Dit moet ik eerst aanpakken en isoleren tja.. misschien ooit eens. Ik had geen zin om de schaafmachine te pakken om dat stukje ook nog aan te pakken. Zoals je al gemerkt hebt ben ik niet zo'n nauwkeurige werker maar meer iemand die het functioneel oplost. Dat stukje wordt nog wel bijgewerkt trouwens. Er staan nog teveel 'spoed' klussen op de baas haar agenda.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Wil niet lullig doen, maar half werk is dubbel werk. Om de onderdorpel en het staande stuk kozijn fatsoenlijk te maken moet de plaat er weer uit. Dat had ik persoonlijk dus niet gedaan.

Tip als je iets weerdicht wil hebben, koop een stuk Miofol dampfolie en maak het gat dicht. Dan kun je het later in één keer goed doen. Die folie wordt vaak als tijdelijke afdichting in raamkozijnen gebruikt:
https://www.hornbach.nl/shop/MIOFOL-Dakfolie-125-G-1-5-x-25-mtr/7049802/artikel.html

Hier leveren ze het per meter, is prettiger voor de portemonnee:
https://www.isolatiediscounter.nl/miofol-125-g-blauw-afn-per-m1-van-1-5-mtr-breed
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Ik vat het niet lullig op. Er wordt nog een stuk hout tegenaan geplaatst en ja het was netter geweest. Ik vind het wel best zo , isolatie ga ik ook niet doen. Als het nou een mooie grote werkplaats was geweest ja, echter als ik echt grote dingen wil doen moet ik dat toch onder de carport doen. Het is een postzegel van 2x2 meter en die staat helemaal volgepropt en je kan nog net je kont keren :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.