Defect hout cirkelzaag Scheppach 4010

oldharley

Nieuw lid
9 nov 2017
3
1
Wie kan mij helpen? De zaag wil niet meer omhoog/omlaag. De ronde zwarte hendel aan de voorkant doet niks.
Het gaat om de Scheppach 4010 tafel circelzaag.
Dankjewel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Stout

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.068
491
Moordrecht
Wat is het systeem? glijstangen, tandwielen? draait de hendel wel? Beetje wd40 op het mechanisme wil soms wel eens helpen.

Edit: zo te zien glijstangen.. smeer die maar 's in ;)
 

oldharley

Nieuw lid
9 nov 2017
3
1
Hoi Rizz,
Dankjewel! Hendel draait wel. Tandwiel. Ik ga hem inspuiten. Fingers crossed!
Groet Bep.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.068
491
Moordrecht
Dan weet ik het ook niet.. heb je foto's? Wellicht kan.iemand je dan helpen, zo is de info ook wat summier.
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat het een asje is, in dit gedeelte wat er voor zorg dat de zaag omhoog of omlaag moet gaan?

Groet Pel.

2017-11-09 15_11_54-TS4010ci.pdf.jpg
 

J@n

Nieuw lid
24 feb 2012
14
0
Bergschenhoek
Ik heb met mijn TS 4000 precies hetzelfde meegemaakt. Het asje waarop het kettingtandwiel is bevestigd is voorzien van transportdraad waarop een cilindervormige moer van messing loopt. Die moer zou versleten kunnen zijn. Althans dat was bij mij het geval. Na vervanging van de messing moer was het probleem verholpen.
 
P

Pel

Guest
Je bedoeld dit gedeelte waarschijnlijk?

Groet Pel.

ketting as.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

J@n

Nieuw lid
24 feb 2012
14
0
Bergschenhoek
Nee ik bedoel het asje waarop het andere kettingtandwiel op zit. Op de andere tekening dus.
Het bestelnummer van de spindelmoer is 54001452. Dit nummer staat niet op de tekening.
 
Laatst bewerkt:

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
J@n bedoelt denk ik deze (in eerste instantie zat jij dus goed Pel)
ts4000 tekening
ts4000 spindelmoer.jpg
ts4010
ts4010 spindelmoer.jpg

succes met de herstelling!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.